پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۴-۱۲

استقبال کودکان از طرح قرآنی «90 روز نورانی» در مشهد

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی خبر داد: دومین دوره طرح قرآنی «90 روز نورانی» شامل ارائه آموزش‌های روخوانی قرآن کریم در مهدالرضا(ع) با استقبال خوب نوآموزان در مشهد مواجه شده است .

به گزارش آستان نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمسعود میریان با اشاره به اینکه اولین بار طرح «90روز نورانی»  در تابستان ۱۴۰۱ در 10 منطقه مشهد مقدس برگزار شد، افزود: این طرح در دومین سال برگزاری خود با استقبال خوب نوآموزان مواجه شده به گونه‌ای که امسال در۱۲منطقه مشهد در حال برگزاری است و 175 نوآموز  در قالب 15 کلاس از آموزش‌های این طرح قرآنی بهره‌مند می‌شوند.
 

آموزش قرآن به شیوه قصه و بازی

 وی با اشاره به اینکه این طرح ویژه کودکانی است که مهرماه موفق نشدند مهدالرضا(ع) شرکت کنند، افزود: نوآموزان در قالب این طرح در تعطیلات تابستان آموزش روخوانی قرآن، آیات و احادیث کاربردی را به شیوه قصه و بازی فرا می‌گیرند.
 میریان اظهار کرد: در طرح «90 روز نورانی» همان آموزش‌های مهدالرضا(ع) به کودکان آموزش داده می‌شود با این تفاوت که دوره‌های آموزشی مهدالرضا(ع) طی سال تحصیلی ۹۰ جلسه به صورت یک روز درمیان و جلسه ای ۲ساعت برگزار می‌شود، اما در طرح «90 روز نورانی» با همان سرفصل و محتوای آموزشی،  کلاس‌های آموزشی روزانه در ۲ ساعت برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: کلاس‌های این دوره آموزشی از ۱۶خردادماه شروع و تا نیمه شهریور ماه ادامه دارد که طبق ارزیابی‌هایی که از روند  برگزاری کلاس‌ها انجام شده بازخورد و بازدهی خوبی داشته است.
 میریان افزود: محتوای آموزشی این دوره ۷جلد کتاب است که آموزش روخوانی قرآن به روش قصه، بازی و شعر با سه جلد کتاب «گل های مهدالرضا(ع)» 1 و 2 و «قرآن چه دوست خوبیه» آموزش داده می‌شود. کودکان با «کتاب امروز چه روزیه» با مناسبت های ملی ومذهبی آشنا می‌شوند و در قالب کتاب  «چه حرف های قشنگی»  آموزش آیات و روایات موضوعی با شعر و نقاشی و رنگ آمیزی را فرا می‌گیرند. با کتاب‌های «۱۴معصوم نورانی» و «چه قدرخوبه بدانم» سیره معصومین(ع) و مفاهیم پیش از دبستان آموزش  به کودکان آموزش داده می‌شود و درپایان به همه قرآن آموزان تندیس و گواهی نامه پایان دوره تقدیم می‌شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی