پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

به همت مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی؛ 
۱۴۰۲-۰۴-۱۲

نمایش رضوی «آهوان» در مشهد مقدس به روی صحنه رفت

همزمان با دهه ولایت و امامت، نمایش رضوی «آهوان» از آثار تولیدی مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در مشهدمقدس به روی صحنه رفت. 

به گزارش آستان نیوز، نمایش عمومی این نمایش با همکاری مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی و گروه هنری «جلوه هشتم» از شامگاه شنبه ۱۰ تیرماه در تماشاخانه «استاد حسین نوری» مشهد آغاز شده است که این اجراها تا ۲۶ تیرماه 1402 هر شب ادامه خواهد داشت. 
نمایش آهوان اثر برگزیده شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی در سال جاری در تبریز است که توانسته رتبه‌های برگزیده را در شش بخش این جشنواره کسب کند.   
این اثر به نویسندگی به نویسندگی مهدی سیم‌ریز و کارگردانی محمد جهانپا در سال جاری تهیه شده و روایتگر حوادث اوائل قرن سوم هجری و دعوت مأمون عباسی از حضرت رضا(ع) برای قبول ولایتعهدی است. در این نمایش رضوی، موضوع دلایل پذیرش این عنوان از سوی امام هشتم(ع) مورد بررسی قرار می‌گیرد.
محمد تقی‌نژاد، علیرضا رواندل، امیر احسان امیرپور، جلال کریم‌زاده، علی ضمیری، نازیلا نوروزی، مهناز آسوده، صادق سفید باغی، امیر سرداریان، مصطفی قدرتی، نیما پسندیده، محمدتقی اثنی عشری، امیرحسین مالکی، حسام سلطانی، دانیال نامدار پویا، یزدان منیریان، امیر حسن‌پور و سجاد چزگی در نمایش آهوان نقش‌آفرینی دارند. 
مرتضی روحی و مهدی شریفی نیز به ترتیب آهنگساز و طراح صحنه این نمایش رضوی هستند. وحید ممیزی نیز طراح حرکات و بازیگردان آن است.
نمایش آهوان در مجموع 17 شب از ساعت ۲۰ در تماشاخانه استاد حسین نوری حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی به نشانی مشهد، بلوار هاشمیه، بین هاشمیه ۲۰ و ۲۲، به روی صحنه خواهد رفت و هنردوستان می‌توانند برای تهیه اینترنتی بلیط آن به سایت www.gishot.ir مراجعه کنند.  
شایان ذکر است، مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی با محوریت مکتب هنر رضوی در حوزه‌های مختلف هنری از جمله نمایش فعالیت می‌کند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی