پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۴-۱۴

کیفی‌سازی زنجیره «از مزرعه تا سفره» در آستان قدس رضوی

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان آرد قدس رضوی از کیفی‌سازی زنجیره «از مزرعه تا سفره» در آستان قدس رضوی خبر داد و گفت: این مهم توسط واحدهای تحقیق و توسعه شرکت‌های زیرمجموعه گروه صنایع غذایی و کشاورزی بنیاد بهره‌وری موقوفات در حال انجام است.

محمدرضا رجبی مقدم در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: با توجه به ایجاد زنجیره کامل «از مزرعه تا سفره» در آستان قدس رضوی، این گروه اقدام ارزشمندی را آغاز کرده است و در این راستا واحد‌های تحقیق و توسعه شرکت‌های فعال در حوزه صنعت غذا و کشاورزی برای اجرای کیفی‌تر این زنجیره دست به دست هم داده‌اند تا با حمایت‌های دولت بتوانند نتایج آن را در استان و سطح کشور ترویج دهند. 

او ادامه داد: در این طرح واحد تحقیق و توسعه شرکت دانش‌بنیان آرد قدس رضوی روی ۲۰۰ نمونه گندم که توسط موسسه دانش‌بنیان بذر و نهال رضوی از سراسر کشور تهیه شده است، کار تحقیقاتی انجام می‌دهد تا با همکاری یکدیگر بتوانیم در مهر ماه امسال که فصل کاشت این محصول است، بهترین ارقام را انتخاب کنیم.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان آرد قدس رضوی با اشاره به هدفگذاری صورت گرفته به منظور توسعه ارقام منتخب گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است با همکاری گروه صنایع غذایی و کشاورزی بنیاد بهره‌وری موقوفات و همچنین مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی، نمونه‌های برتر گندم در اراضی مجاور کارخانه آرد قدس رضوی و همچنین مجموعه‌های کشاورزی آستان قدس رضوی کشت و در ادامه شرایطی برای گسترش این ارقام در سطح کشور توسط دولت فراهم شود.

 

تولید گندم با ارزش غذایی بالاتر

او خاطرنشان کرد: موضوع دیگر به تنوع شرایط آب‌وهوایی کشور بر می‌گردد که باعث شده است گندم تولید شده در نقاط مختلف خصوصیات، کیفیت‌ها و ارزش‌های غذایی متفاوتی داشته باشند. با وجود این‌که میزان تولید گندم در کشور کمتر از نیاز بازار است، اما هیچ وقت دولت به این سمت حرکت نکرده که گندمی با ارزش غذایی بالاتر را تولید کند. 

رجبی مقدم افزود: آرد هیچ کدام از گندم‌های کشت شده در استان خراسان رضوی، به تنهایی قابلیت پخت ندارد و برای دستیابی به محصولی با کیفیت باید با گونه‌های دیگر ترکیب شود که این امر هم کار دشواری است. 

او با اشاره به اجرای طرح‌های تحقیقاتی در آستان قدس رضوی به منظور توسعه ارقام دارای ارزش غذایی بالاتر گفت: بنیاد بهره‌وری موقوفات در این حوزه که البته جاذبه‌ای هم برای بخش خصوصی ندارد پیشگام شده و طرح تحقیقاتی را در دست اقدام دارد.

رجبی مقدم افزود: در تلاش هستیم در سال جاری بتوانیم این پروژه تحقیقاتی را به ثمر برسانیم تا در سال 1403 نتایج آن در اختیار کشاورزان قرار داده شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی