پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

رئیس هیئت مدیره منطقه ویژه اقتصادی سرخس خبر داد:
۱۴۰۲-۰۴-۱۴

ثبت بیش از 60 درخواست سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی سرخس

رئیس هیئت مدیره منطقه ویژه اقتصادی از ثبت بیش از 60 درخواست سرمایه‌گذاری در این منطقه از ابتدای سال 1402 خبر داد و گفت: با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در خصوص شعار سال مبنی بر رشد تولید، این منطقه نگاه ویژه‌ای به مقوله تولید داشته که همین امر موجب افزایش تقاضا برای احداث کارخانجات و واحد‌های تولیدی خرد و کلان در منطقه شده است.

محمدرضا برهمند در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: علاوه‌بر درخواست سرمایه‌گذاری از طرف تولیدکنندگان داخلی، امسال با استقبال بسیار خوب شرکت‌های خارجی نیز روبرو شده‌ایم که در این راستا سرمایه‌گذارانی از کشورهای ترکیه، افغانستان و تاجیکستان برای احداث صنایع بزرگ و کوچک درخواست سرمایه‌گذاری داشتند، از همین رو مزیت‌های ویژه‌ای برای بخش تولید در نظر گرفته شده است.

او ادامه داد: در حال حاضر 15 واحد تولیدی، لجستیک و خدماتی فعال در منطقه مشغول به فعالیت هستند و 130 واحد دیگر نیز در دست احداث است. 

رئیس هیئت مدیره منطقه ویژه اقتصادی با اشاره به مزیت‌های این منطقه خاطرنشان کرد: این منطقه در مساحتی حدود ۵۲۹۰ هکتار و با همه امکانات و زیرساخت‌های مورد نیاز همچون آب، برق، گاز، دسترسی به اینترنت، ریل‌های عریض و نرمال، جاده و... احداث شده است و آمادگی دارد نقش خود را در عرصه تولید، جدی‌تر و فعال‌تر ایفا کند.

او ادامه داد: علی‌رغم مزیت‌های حوزه لجستیک، این منطقه مزیت بسیار ویژه‌ای دارد و آن این‌که تجار، بازرگانان و تولیدکنندگان می‌توانند مواد اولیه محصولات خود را بدون هیچ گونه سود و عوارض گمرکی وارد منطقه ویژه اقتصادی سرخس کنند.

برهمند افزود: حتی برای شرکت‌هایی که از این منطقه برای صادرات یا واردات قطعی مواد اولیه خود استفاده می‌کنند، تخفیف‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی