پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

به مناسبت دهه نورانی ولایت و امامت و در بارگاه منور رضوی
۱۴۰۲-۰۴-۱۴

نشست تخصصی جایگاه زن از منظر امیرالمومنین(ع) برگزار شد

به مناسبت دهه نورانی ولایت و امامت و در آستانه عید سعید غدیرخم نشست تخصصی جایگاه زن از منظر امیرالمومنین(ع) ویژه بانوان به همت مدیریت زائرین غیرایرانی در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، در این نشست که با حضور جمعی از بانوان فرهیخته عرب زبان، دانشجویان دانشگاه فردوسی و دانشجویان دانشگاه امام رضا(ع) برگزار شد، ندا مشکوری استاد احکام اداره پاسخگویی حرم مطهر رضوی به تبیین جایگاه زن در دفاع از ولایت پرداخت و اظهار کرد: امام علی (ع) مهمترین ویژگی زن را كه همردیف ویژگی مردان می‌باشد، مسئله جهاد می‌دانند. 
 

جهاد، اوج حضور دینی مسلمانان است

وی با اشاره به اینکه در فرهنگ اسلام، جهاد اوج حضور و قابلیت‌یابی شخصیت یك فرد مسلمان است، افزود: حضرت زهرا(س) چنان معرفتی نسبت به شخصیت حضرت علی(ع) داشتند كه جانشان را فدای تثبیت ولایت ایشان كردند.
این کارشناس مذهبی عنوان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) یگانه یادگار رسول اکرم(ص) همچون دیگر اهل بیت(ع) بارها به یادآورى واقعه غدیر پرداخته‌ و  فرموده‌اند که خدا را شاهد می‌گیرم که پیامبر(ص)فرمود على بهترین کسى است که در میان شما جانشین خود قرار می‌دهم. على(ع) امام و جانشین بعد از من است و دو فرزندم حسن و حسین و نه تن از فرزندان حسین امامان نیک‏اند. اگر از آنان اطاعت کنید، شما را هدایت‏ خواهند کرد و اگر با آنان مخالفت ورزید، تا قیامت اختلاف در میان شما حاکم خواهد بود.
مشکوری خاطرنشان کرد: شواهد موجود در کتاب‌های تاریخى گواه بر این حقیقت است که پیامبر اکرم(ص) از آغاز رسالت‏ با رویکرد عمده زنان به آیین توحیدى روبرو شد.
این استاد احکام با اشاره به اینکه حضرت فاطمه زهرا(س)، ام ‏سلمه، اسماء بنت عمیس، ام‏ هانى بنت ابی‌طالب، عایشه دختر ابى‏ بکر، فاطمه دختر حمزة بن‏ عبدالمطلب، همسر زید بن ‏ارقم، فاطمه بنت على بن ‏ابی‌طالب(ع) و ‌... از جمله بانوانی بودند که در واقعه غدیر خم حضور داشتند، گفت: حضور زنان در حجة الوداع بارزترین و ماندگارترین نوع شرکت بانوان در صحنه‏‌هاى اجتماعى است.
 

رسالت اصلی زنان؛ دفاع از ولایت

وی با بیان اینکه حضرت خدیجه اولین زن پذیرنده اسلام و سمیه اولین شهیده در راه دین نمونه‌های روشنى از مشارکت زنان در عرصه‌هاى اجتماعی است، بیان کرد: امروز رسالت اصلی زنان مسلمان به ویژه بانوان شیعه باید در میدان دفاع از ولایت باشد و با روش‌های مختلف به نشر ولایت و حقانیت علی(ع) و واقعه غدیرخم بپردازند چرا که یک قسم از اجتماع فقط مردها نیستند بلکه زنان نیز می‌توانند در نقش مادر، همسر و خواهر در راستای نهادینه شدن این امر مهم در محیط خانه و در جامعه تلاش کنند.
برگزاری مسابقه فرهنگی و اهدا جوایز به افرادی که پاسخ صحیح دادند دیگر برنامه‌های اجرا شده در این نشست بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی