پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

تولیت آستان قدس رضوی در مراسم رونمایی از کتاب «زندگی اینجاست»؛
۱۴۰۲-۰۴-۱۴

هدف دشمن ضربه به هویت جامعه و معرفی علمای الگو موجب مصونیت است

تولیت آستان قدس رضوی معرفی علمای بزرگ و شاخص را موجب هویت بخشی به جامعه دانست و راهبرد دشمن برای سلطه بر جوامع را هویت زدایی خواند.

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی امروز چهارشنبه (14 تیرماه) در آیین رونمایی از کتاب «زندگی اینجاست» شامل کوتاهه‌هایی از زندگی آیت‌الله سید جواد خامنه‌ای، والد محترم رهبر معظم انقلاب که همزمان با سالروز رحلت این عالم متقی در مسجد جامع تبریز برگزار شد، به برخی مشاهیر شاخص خطه آذربایجان اشاره و اظهار کرد: آذربایجان با تاریخچه‌ای غنی از فرهنگ و ادب، مهد مشاهیر برجسته‌ای در عرصه علوم دینی، فقاهت، ادبیات، جهاد و مبارزه و ... بوده است، مفاخری که هرکدام ستاره‌های درخشانی در تاریخ ملت ایران هستند.
وی تصریح کرد: تبریز در حوزه فقه، فلسفه، عرفان و حکمت در قله است؛ فقهایی بزرگ و نام‌آور همچون شهیدی، شربیانی، میرزاد جواد آقا ملکی تبریزی، قاضی طباطبایی، علامه طباطبایی، علامه امینی و غیره که هر کدام قله هستند.
تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: در حوزه شعر و ادب صائب تبریزی، شهریار تبریزی و دیگر بزرگان و در حوزه جهاد و مبارزه و مقاومت هم ستارخان، باقرخان، شیخ محمد خیابانی، قاضی طباطبایی، شهدای دفاع مقدس، شهید باکری‌ها و همه اینها در تاریخ تبریز و آذربایجان می‌درخشند، پس نفس کشیدن در این شهر مغتنم است.
وی در ادامه به بخش‌هایی از زندگینامه آیت الله سیدجواد خامنه‌ای اشاره و با بیان اینکه این روحانی جلیل قدر عالمی بزرگ اما ناشناخته است، ابراز کرد: عظمت آیت الله سیدجواد خامنه‌ای تحت شعاع فرزندشان قرار گرفته، لذا ایشان ناشناخته و حق این عالم متقی، پرهیزکار، زاهد و الگو ادا نشده است.
حجت الاسلام والمسلمین مروی بیان کرد: روزی خدمت آقازاده‌های رهبر معظم انقلاب گفتم که من توفیق حضور در کنار پدربزرگ شما را نداشته‌ام اما اکنون که در مشهد هستم تازه می‌فهمم او چه شخصیت بزرگی بود. باید حق آیت الله سید جواد خامنه‌ای را ادا کرد چراکه او ناشناخته است.
 

بزرگداشت علما موجب احیای فضیلت‌های بشری است
وی با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم بزرگداشت علما به جهت آشنایی هرچه بیشتر جامعه با این مفاخر، خاطرنشان کرد: برگزاری این قبیل مراسم‌ها و محافل به هیچ عنوان امری تشریفاتی، تزئینی و کلیشه‎ای نیست، این مراسم در حقیقت تجلیل از علم، فقاهت، تقوا و احیای فضیلت‌های بشری و معرفی الگوهای مناسب به جامعه است.
تولیت آستان قدس رضوی معرفی علمای بزرگ به جامعه را امری هویت ساز دانست و ابراز کرد: هرجامعه‌ای به الگو و نمادهایی برای معنا بخشی به مردم خود نیازمند است؛ از این رو کشورهایی که نماد و قهرمانی ندارند به وسیله ابزارهای هنری همچون کتاب، رمان، فیلم و غیره به دنبال اسطوره سازی هستند و با خلق اسطوره‎های خیالی سعی می‌کنند به جامعه خود هویت و شخصیت ببخشند، یا برخی از کشورها با سرقت مفاخر و مشاهیر دیگر کشورها به دنبال ایجاد نمادهایی برای جامعه خود هستند.
وی افزود: علما و کسانی که در مکتب پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) رشد کرده‌اند هویت بخش هستند، از این رو برگزاری مراسم بزرگداشت علما به جامعه و نسل جوان هویت می‌‎بخشد و اگر نتوانیم الگوهای صحیح الهی، ارزشی و فضیلتمند را به جامعه معرفی کنیم، آنگاه بدخواهان و راهزنان اعتقادی و فکری، الگوهای بدلی در ذهن جوانان ما ایجاد خواهند کرد.
حجت الاسلام والمسلمین مروی هویت زدایی را راهبرد دشمنان بشریت برای سلطه بر جوامع دانست و ابراز کرد: امروز دشمن به دنبال این است که هویت ایرانی اسلامی را از مردم و به ویژه نسل جوان ما بگیرد و وقتی در این امر موفق شد آنگاه دیگر مانعی برای برنامه‌های شوم و سلطه‌گرانه‌اش وجود نخواهد داشت.
 

ضربه به نماد جامعه اسلامی هدف اغتشاشات اخیر بود
تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود به اغتشاشات سال گذشته اشاره و ابراز کرد: در اغتشاشات سال گذشته عده‌ای فریب خورده، عده‌ای سیاهی لشکر دشمن و عده‌ای هم صحنه گردان بودند، نکته قابل توجه در این اغتشاشات آن بود که هیچ شعار سیاسی علیه سیاسیون و مسئولان شنیده نشد و هدف تنها ولایت فقیه به عنوان هویت و نماد جامعه اسلامی بود.
وی اضافه کرد: دشمن در اغتشاشات سال گذشته با انتخاب هوشمندانه شعارها، نماد حکومت دینی و جامعه انقلابی، ارزشی، مجاهد، مقاوم و مبارز را که ولایت فقیه است، هدف قرار داد زیرا دریافته که اگر هویت جامعه را زده شد و فروریخت، آنگاه دیگر جامعه‌ در برابر دشمنان مطیع و تسلیم شده خواهد بود، اما «وَ مَکَروا وَ مَکَرَ اللهُ وَ اللهُ خَیرُ الماکِرین.»

حجت الاسلام والمسلمین مروی با تأکید بر اینکه باید به جوانان خود هویت ارزشی و الگو بدهیم؛ ابراز کرد: جوانان در جبهه‌های دوران دفاع مقدس با پیشانی‌بند یا حسین(ع) به خود هویت می‌بخشیدند، وقتی هویت یک جوان علوی، حسینی، فاطمی و زینبی باشد آنگاه همت‌ها، باکری‌ها و حاج قاسم‌ها تربیت می‌شوند و دشمن این را نمی‌خواهد بلکه می‌خواهد هرزه‌ها را به عنوان نماد و الگو به جامعه معرفی کند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی