پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان: 
۱۴۰۲-۰۴-۱۵

صبر بر مصائب درس بزرگ امام علی(ع) به مسلمانان است

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: صبر بر مصائب و خارج نشدن از دایره ایمان درسی بود که حضرت امیرالمومنین(ع) به ما آموخت. 

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان در سلسله جلسات سخنرانی دهه ولایت و امامت که در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم رضوی برگزار شد، گفت: صبر از نظر لغوی به معنای حبس کردن است‌. انسان مومن باید وقتی بلا و مصیبتی برای او پیش می آید نفس خود را در چهارچوبی حبس کند تا از دایره ایمان خارج نشود. 
وی با بیان اینکه بلایا و مشکلات زندگی ابتلاء و امتحان الهی است، اظهار کرد: در هنگام سختی ها باید صبر و شکیبایی پیشه کنیم و به خاطر سختی های زندگی ایمان به خدا در وجود ما کمرنگ نشود. 
حجت الاسلام انصاریان افزود: بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) دریا دریا رنج و مصیبت بر حضرت امیرالمومنین(ع) وارد شد ولی آن  هرگز از دایره ایمان خارج نشد و اندکی از شب زنده داری، ناله های شبانه، عبادت، کمک به نیازمندان فاصله نگرفت.
 

درس صبر و بردباری امیرالمومنین

وی عنوان کرد: امیرالمومنین(ع) با این رفتارها درس صبر و بردباری به ما آموخت و با مرور زندگی ایشان می آموزیم که در اوج سختی ها هم باید در ایمان به خدا استوار و ثابت قدم باشیم و هرگز از رحمت خدا ناامید نشویم. 
این کارشناس دینی عنوان کرد: اگر انسان در سختی ها صبر کند و دچار یاس نشود بالاخره لطف، احسان و رحمت الهی به سراغ او می آید و گره از کارش باز می شود. 
وی ابراز کرد: یک نوع دیگر صبر، صبر در برابر گناه است. یعنی وقتی زمینه ای برای ارتکاب برای انسان پیش می آید باید صبر کند و به خاطر خدا از آن کند دوری کند. کسی که به خاطر خدا از گناه پرهیز می کند، خداوند نیز اگر و پاداش عظیم به او عنایت خواهد کرد و رستگار خواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

عملیات «وعده صادق» دیوار رعب از رژیم صهیونیستی را فروریخت/شهرداری‌ها تسهیلگر اعزام کاروان‎های زیارت اولی باشند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: عملیات «وعده صادق» دیوار رعب رژیم صهیونیستی را فروریخت و شکست.

تلویزیون اینترنتی