پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

خطیب حرم رضوی: 
۱۴۰۲-۰۴-۱۵

پیروی از دستورات دینی کاهش معضلات اجتماعی را در پی دارد

خطیب حرم مطهر رضوی گفت: پیروی از دستورات اخلاقی دین کاهش معضلات و مشکلات اجتماعی را در پی دارد. 

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی قمی در ویژه برنامه تبلیغی مذهبی حرم مطهر رضوی گفت: خداوند در این دنیا نعمت هایی در اختیار ما گذاشته است و انسان مومن از این نعمت ها در جهت خدمت به خلق خدا و پیمودن مسیر حق و حقیقت استفاده می کند. 
 

کاهش پرونده های قضایی با پایبندی به دین

وی تصریح کرد: اگر مردم جامعه اسلامی پایبند دین و دستورات دینی باشند دیگر شاهد بروز اختلاف و دشمنی و افزایش روز افزود پرونده های قضایی در دادگاه ها نخواهیم بود و مردم با صلح و آرامش در کنار هم زندگی می کنند. 
این کارشناس دینی با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین(ع) بیان کرد: ایشان فرموده اند: «تیزی زبانت را علیه کسی که به تو حرف زدن آموخته است خرج نکن». یعنی انسان باید همواره با پدر و مادر خود خوش رفتار باشد و همواره به نیکویی و نرمی با آنها سخن بگوید. 
وی افزود: متاسفانه یک جوان با دوستان و همکاران خود به بهترین شکل سخن می گوید ولی با پدر و مادر که او را با هزار مشقت بزرگ کرده اند، با تندی صحبت می کند در صورتی که مهرورزی به والدین از دستورات اکید دین است. 
حجت الاسلام حسینی بیان کرد: انسان مومن به گونه ای زندگی می کند که در هنگام ملاقات خدا حقی از مردم به گردنش نباشد. بنابراین باید سعی کنیم که در طول زندگی چه از نظر مالی و چه از نظر آبرو به کسی آسیب نزنیم تا در هنگام ملاقات خدا پاک باشیم. 
وی اظهار کرد: امروزه با وجود فضای مجازی برخی به راحتی آبروی مردم را می برند و در این فضای شیطانی بردن آبروی مردم به آسانی صورت می کیرد. در روایات اسلامی آمده است کسی که آبروی انسان مومنی را ببرد خداوند او را در بین مردم مفتضح می کند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی