پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۴-۱۵

افزایش ۵۰ درصدی مشارکت مردم در نذری عید قربان / سهیم شدن ناذران در طرح اطعام غدیر آستان قدس

با تلاش خادمان و خادمیاران رضوی برای توسعه سنت حسنه نذر، میزان مشارکت مردم در نذری عید قربان نسبت به سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش یافت و به ۸۰7 رأس دام با اعتباری بالغ بر ۵۷ میلیارد ریال رسید.

به گزارش آستان‌نیوز، با توجه به اینکه مهم‌ترین منبع درآمدی آستان قدس رضوی برای خدمت به زائران امام رضا(علیه السلام) و حمایت از محرومان، منابع حاصل از نذر و وقف است، توسعه و ترویج این فرهنگ به عنوان یکی از برنامه‌های محوری اداره کل نذورات آستان قدس رضوی مد نظر قرار گرفته و اقدامات گسترده‌ای در این راستا انجام شده است.
مدیر کل نذورات آستان قدس، به یکی از نتایج مشهود این فرهنگ‌سازی اشاره کرد و گفت: در سال جاری و در آستانه دهه ولایت، همانند سالهای قبل طرح نذر قربانی به همت آستان قدس رضوی اجرا شد که با عنایت حضرت رضا(علیه السلام) و به پشتوانه اعتماد مردم به خادمان امام هشتم، شاهد افزایش ۵۰ درصدی مشارکت در این طرح بودیم. 
 

توزیع نذری‌ها بین نیازمندان سراسر کشور


توزیع نذری‌ها بین نیازمندان سراسر کشور
علیرضا اسماعیل‌زاده افزود: ارادتمندان به امام رضا(علیه السلام) به مناسبت عید قربان امسال، ۸۰7 رأس دام با ارزش ۵۷ میلیارد ریال نذر کنند که این نذری‌ها در مشهد بین نیازمندان حاشیه شهر و در سایر نقاط کشور به همت کانون‌های خدمت رضوی بین نیازمندان این استان‌ها توزیع شد.
 

ارتقای سطح اعتماد مردم، افزایش میزان مشارکت
اسماعیل‌زاده تصریح کرد: خدا را شاکریم که با افزایش میزان اعتماد مردم به آستان قدس رضوی و افزایش مشارکت در پرداخت نذورات، امکان ارائه خدمات بیشتر به محرومان و نیازمندان را داریم و امیدواریم در سالهای آینده نیز با همت ناذران و تلاش خادمان و خادمیاران، بتوانیم هر سال این خدمت را گسترده‌تر کنیم.
 

بستر مشارکت ناذران در طرح اطعام غدیر
اسماعیل‌زاده همچنین به طرح اطعام غدیر اشاره کرد و گفت: یکی از طرح‌های مهم سالانه آستان قدس رضوی، طرح اطعام غدیر و طبخ و توزیع بیش از ۱.۲ میلیون پرس غذا بین محرومان و نیازمندان است که در کنار مشارکت خیران و عموم مردم، بخشی از اقلام و هزینه‌های آن توسط آستان قدس تامین می‌شود. 
وی افزود: بستر مشارکت ناذران و ارادتمندان حضرت رضا(علیه السلام) در این طرح نیز فراهم شده و همگان می‌توانند با پرداخت هزینه حداقل یک غذا (ميانگين هزينه هر غذا ۱۱۰ هزار تومان)، در ثواب این اطعام بزرگ سهیم خواهند شد. 
شایان ذکر است ناذران نیک‌اندیش می‌توانند برای مشارکت در طرح اطعام غدیر به پایگاه nazr.razavi.ir مراجعه کنند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی