پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۴-۱۶

جشن و سرور بارگاه منور رضوی در شب عید غدیر

حرم مطهر رضوی در شب عید سعید غدیر غرق در جشن و شادی بود.

به گزارش آستان نیوز، در شب عید غدیر هر زائر و مجاوری با زمزمه «علی، علی» وارد صحن و سرای رضوی می شد. در این شب فرخنده شمیم جنت در حریم کبریایی حضرت رضا(ع) پیچید و همه جای صحن و سرای رضوی شاهد برگزاری جشن های این عید فرخنده و مسعود بود.
جشن باشکوه عید سعید غدیر در حرم مطهر رضوی از شامگاه پنجشنبه با حضور گسترده زائران و مجاوران این بارگاه ملکوتی در صحن پیامبر اعظم(ص) با قرائت کلام الله مجید توسط مسعود موحدی زاده آغاز شد. 
پس از قرائت قرآن و ملکوتی شدن دل ها اجرای سرود و همخوانی در وصف امیرالمومنین علی(ع) توسط گروه گلدسته های حرم طراوتی دیگر به این مراسم بخشید. 
حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی قمی نیز در این مراسم طی سخنانی به تبیین واقعه تاریخی غدیر و لزوم انتخاب جانشین توسط پیامبر اکرم(ص) قبل از رحلت پرداخت و گفت: برخی اعتقاد دارند که پیامبر(ص) جانشینی برای خود انتخاب نکرده و این کار را به امت واگذار کرده اند. 
وی تصریح کرد: در پاسخ به افرادی که چنین اعتقادی دارند، باید گفت که چگونه است که پیامبر(ص) برای جزیی ترین مسائل مانند مسواک زدن دستورالعمل دارد، اما برای امر مهمی چون جانشینی و هدایت امت هیچ گفته ای ندارند. 
حجت الاسلام حسینی افزود: برخی گفته اند که پیامبر(ص) وصیتی نداشته است در پاسخ این افراد هم باید گفت که نوشتن وصیت نامه امری واجب است و امکان ندارد که پیامبر(ص) این عمل واجب را ترک کرده باشند. 
گفتنی است؛ اجرای برنامه مدیحه سرایی و مولودی خوانی به مناسبت عبدالله الاکبر توسط مداحان و ستایشگران اهل بیت(ع)  سید مصطفی حسینی، ابوالفضل اسماعیلی مشکینی، علی زمانیان چ، حسن عبدی و سید محمدعلی خورشیدی از دیگر برنامه های جشن عید غدیر در حرم مطهر رضوی بود. 
در این مراسم همچنین زیارت امین الله با نوای سید ناصر کهربایی قرائت شد سبد امیرعباس احمدی نیز دکلمه ای با موضوع مدح امیرالمومنین(ع) برای حاضران قرائت کرد. 
در این مراسم زائران حرم مطهر رضوی نیز با زمزمه دعای پر فیض کمیل که با نوای گرم و عارفانه حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان قرائت شد، با خالق یکتا راز و نیاز کردند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی