پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

خطیب حرم مطهر رضوی:
۱۴۰۲-۰۴-۱۶

غدیر تداوم رسالت پیامبر(ص) در ولایت امیرالمومنین(ع) است

خطیب حرم مطهر رضوی گفت: واقعه غدیر تداوم رسالت پیامبر اکرم(ص) در ولایت امیرالمومنین(ع) است. 

به گزارش آستان نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صاحبقرانی در ویژه برنامه جشن عید غدیر که در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: بعد از رحلت رسول اکرم(ص) قرار بر این شد که مسأله هدایت و رهبری جامعه مسلمین در جریان ولایت امیرالمومنین(ع) و ائمه معصومین(ع) تداوم پیدا کند. 
وی تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) موضوع جانشینی امیرالمومنین(ع) و تداوم رسالت در ولایت امیرالمومنین (ع) را در روز عید سعید غدیر به مردم اعلام کرد. بنابراین عید سعید غدیر از اعیاد بزرگ اسلامی محسوب می شود چرا که سعادت امت اسلامی و هدایت آنها در صراط مستقیم به موضوع ولایت و تداوم راه رسالت بستگی دارد.
سخنران حرم رضوی افزود: اگر امام و پیشوای معصوم در راس جامعه اسلامی وجود نداشته باشد که مردم را به راه راست هدایت کند، جامعه دچار انحراف خواهد شد به همین خاطر پیامبر(ص) خط حرکت جامعه بعد از خودشان را در غدیر و در جریان خطبه غدیر به مردم معرفی کردند. 
 

سعادت بشر به غدیر ربط دارد

وی بیان کرد: ما اعیاد بزرگ زیاد داریم همه آنها هم مهم هستند اما جریان غدیر با دیگر اعیاد اسلامی فرق دارد چرا که جریان سعادت بشر بعد از پیامبر(ص) به آن بستگی دارد. 
حجت الاسلام صاحبقرایی ادامه داد: از آنجا که ما به خاتمیت پیامبر(ص) اعتقاد داریم و می دانیم که بعد از ایشان پیامبری نمی آید، بنابراین وظیفه هدایت‌گری جامعه اسلامی بعد از ایشان به امیرالمومنین(ع) و فرزندان معصوم آن حضرت واگذار می شود. 
وی عنوان کرد: وظیفه ای که ما در مقابل غدیر داریم تبلیغ این واقعه تاریخی بی نظیر است. چرا که پیامبر(ص) تبلیغ غدیر را در روز غدیر بر دوش تک تک افراد جامعه اسلامی گذاشتند.
این کارشناس مذهبی بیان کرد: از جمله کارهایی که انجام آن در این روز سفارش شده مهربانی و مهرورزی نسبت به خانواده و افراد جامعه اسلامی، شرکت در جمع های مسلمین، شکرگذاری در برابر نعمت های الهی به ویژه نعمت ولایت ائمه معصومین(ع) است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی