پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی:
۱۴۰۲-۰۴-۱۶

صنایع‌دستی استان سمنان جزئی از سوغات زیارت و سفر به مشهد می‌شود

مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی گفت: با حمایت این مؤسسه، صنایع‌دستی استان سمنان جزئی از سوغات زیارت و سفر به مشهدمقدس می‌شود. 

امیرمهدی حکیمی با اشاره به سفر دو روزه خود به همراه تنی چند از مسئولان مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی به استان سمنان و بازدید از نمایشگاه و کارگاه‌های صنایع دستی این استان در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: در این سفر، از بیش از 15 کارگاه تولید صنایع‌دستی و آثار 40 هنرمند بازدید کردیم که منجر به انعقاد قرارداد خرید و ثبت سفارش‌ها با طرح و ایده‌های نو با محتوای رضوی برای آستان قدس رضوی شد.
وی با اشاره به تنوع فراوان و وجود ظرفیت‌های بالا در تولیدات صنایع‌دستی این استان گفت: علاوه بر آثار فاخری که در کارگاه‌های شهرستان‌های سمنان، شاهرود، دامغان و مهدی‌شهر دیدیم، موفق به بازدید از ظریف‌ترین خشت سفالی جهان که مزین به نام مقدس حضرت علی ابن موسی‌الرضا(ع) است نیز شدیم. این اثر شاخص، قابلیت نمایش در موزه آستان قدس رضوی را دارد.
حکیمی با اشاره بر اینکه یکی از رسالت‌های این مؤسسه حمایت از هنرمندان است، افزود: آستان قدس رضوی به تولیدات منحصربه‌فرد و خاص صنایع‌دستی استان سمنان نگاه بلندمدت و مداوم دارد و ضمن اینکه آن را جزئی از سوغات زیارت و سفر مشهد قرار می‌دهد، از طرح‌ها و ایده‌های نو هنرمندان در خصوص تولید صنایع‌دستی و دست بافته‌هایی با مضمون آستان قدس رضوی استقبال می‌کند.
وی ادامه داد: خرید و ثبت سفارش این محصولات نیز حاصل هماهنگی و همکاری اداره کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، کانون‌های خدمات رضوی استان سمنان و مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی است.

برند مهر؛ حامی هنرمندان صنایع دستی کشور
در ادامه مدیر بازرگانی مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی گفت: برند مهر(محصولات هنری رضوی)، نگاهی خاص در جهت حمایت از هنرمندان صنایع دستی کشور دارد. 
سعید جعفرنژاد افزود: با توجه به رویکرد جدید این مؤسسه در تولید آثار هنری با نگاه ویژه به مضامین رضوی در برند مهر، بخشی از تولیدات صنایع دستی هنرمندان استان سمنان با مضمون رضوی به مؤسسه ارسال شد تا از طریق شبکه فروش آن در سطح کشور توزیع شود.
وی تصریح کرد: خرید و ثبت سفارش از هنرمندان بیش از 15 رشته صنایع ‌دستی استان سمنان به مبلغ 10 میلیارد ریال با هدف حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی، رونق اقتصادی، اشتغال پایدار و معرفی صنایع‌دستی این استان انجام شد. 
جعفرنژاد همچنین بیان کرد: بهبود بازاریابی، ساماندهی علمی فروش و عرضه صنایع‌دستی استان سمنان با محتوای رضوی در شبکه فروش آستان قدس رضوی، از جمله اهداف بازدید از کارگاه‌های صنایع‌دستی این استان بود.

سفارش خرید بیش از 4 هزار اثر 
سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان نیز گفت: با انجام همکاری مشترک میان این معاونت و مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، سفارش خرید بیش از 4 هزار اثر از هنرمندان صنایع‌دستی استان توسط این مؤسسه ارائه شد.
سمانه سلطانی‌پور ادامه داد: این اقدام برای نخستین بار در کشور در استان سمنان با همکاری کانون‌های خدمت رضوی استان سمنان انجام ‌شده و آستان قدس رضوی از بیشتر رشته‌های صنایع‌دستی استان خرید کرده است.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه سمنان شهر خلاق سفال و سرامیک ایران است و برخی از تولیدات صنایع‌دستی در این استان خاص و منحصربه‌فرد است، این مؤسسه در رشته‌های سفال و سرامیک، گلیم، چرم‌، منبت‌کاری چوب، قلم‌زنی، میناکاری و سوزن‌دوزی استان سمنان ثبت سفارش انجام‌ داده و برخی از آثار با طرح‌های سفارشی آستان قدس رضوی توسط هنرمندان استان تولید خواهد شد.

برنامه‌های این سفر دو روزه
سلطانی‌پور در خصوص برنامه‌های سفر دو روزه مسئولان مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی به سمنان نیز گفت: در روز اول این سفر، نمایشگاه صنایع‌دستی با عنوان «دست آفریده‌هایی به عشق امام رئوف» توسط اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان برگزار شد. 
وی ادامه داد: این نمایشگاه با عرضه آثار تولیدی مرتبط به امام رضا(ع) و حرم مطهر رضوی به منظور معرفی صنایع‌دستی استان سمنان و ایجاد ارتباط میان هنرمندان آن با مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی برپا شد و پس ‌از آن مسئولان این مؤسسه از غرفه‌های صنایع‌دستی استان در جشنواره «فرهنگ و هنر شهمیرزاد» نیز بازدید کردند.
سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان سمنان به بازدید مسئولان این مؤسسه از کارگاه‌های صنایع‌دستی چهار شهرستان‌ این استان نیز اشاره و اضافه کرد: سفارش‌دهی به هنرمندان از برنامه ‌های دومین روز این سفر به سمنان بود.
سلطانی‌پور خاطرنشان کرد: بازدید و ثبت سفارش از کارگاه‌ها و آثار هنرمندان دیگر شهرستان‌های استان سمنان از برنامه دومین سفر مسئولان این مؤسسه در ماه‌های آتی خواهد بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی