پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۴-۱۷

شادمانه غدیر در بارگاه سلطان خراسان

غدیر از راه رسید تا عاشقان ولایت علی(ع) بار دیگر بر ولایت برحق او شهادت دهند و پایکوبان، جشن بزرگ ترین عید مسلمانان جهان را به برپا کنند و هم زمان با این جشن باشکوه مسلمانان در سراسر جهان و ایران، امروز و صحن و سرای رضوی نیز مالامال از شوق و شور و شعف و اشتیاق است.

به جز روزهای گذشته که در پیشواز این عید بزرگ، پرسنل و خدمه آستان قدس تمام قد در خدمت در خدمت زائر و مجاور بوده است، امروز نیز صحن و سرای زیبای بارگاه منور رضوی، بیشتر از هر روز دیگر این عید عزیز را به جشن نشسته است. 
چراغانی و ریسه بندی صحن های حرم، جلوه و درخشش این خاک بهشتی را بیش از پیش نمایان کرده است. پذیرایی از زائران نیز به طرق مختلف توسط خادمان بارگاه رضوی در حال انجام است، چنانکه 75 هزار پرس غذای گرم، دیروز و امروز در دو وعده ناهار و شام در صحن امام حسن مجتبی(ع) و رواق حضرت زهرا(س) و همچنین باب الکاظم(ع) و باب الهادی(ع) توزیع می شود. 
از دیگر اسباب فراهم میزبانی و جشن در خوان با کرامت ثامن الحجج(ع) توزیع ۵۰۰ هزار بستنی است که توزیع آن از سه شنبه 13 تیر آغاز و تا ساعات پایانی امروز در دو شیفت صبح و بعدازظهر در چایخانه‌های حضرت رضا(ع) در صحن‌های کوثر، غدیر، امام حسن مجتبی(ع) و باغ رضوان ادامه دارد. علاوه بر اینها این چایخانه‌ها از آغاز برگزاری جشن‌های دهه ولایت و امامت بارگاه نورانی امام هشتم(ع) نیز با توزیع چای، شربت و… پذیرای محبان خاندان عصمت و طهارت(ع) هستند.

تهیه ۳۰ هزار بسته عیدانه
به این موارد اضافه کنید تهیه ۳۰ هزار بسته عیدانه که دربردارنده اقلام کیک، آبمیوه و شکلات است و امروز در صفوف نماز جمعه حرم مطهر بین زائران و مجاوران توزیع شد. 
در روز پربرکت عید غدیر همچنین صحن و سرای حرم مطهر رضوی با ۲۰۰ هزار شاخه و بوته گل آراسته و تزیین شده است و در این گل آرایی‌ها از بوته گل‌های اطلسی، تاج خروس، شمشاد طلایی، کامیس و انواع گل‌های شاخه‌ای برای تهیه مجموعه گل، سبد و تاج گل استفاده شده است. این گل‌آرایی در در ورودی باب السلام، شیخ طوسی، شیخ طبرسی، صحن‌ها و پنجره فولاد در منظر دیر زائران و مجاوران قرار دارد. همچنین کتیبه‌های دیواری و پرچم‌های رنگی نیز بر سردر ورودی‌های حرم مطهر همچون نواب صفوی، شیخ طوسی و شیخ طبرسی در اهتزاز است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی