پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۴-۱۶

جشن عید غدیر در شهرستان فاریاب برگزار شد

با همت خادمیاران رضوی شهرستان فاریاب جشن بزرگ عید غدیر با حضور پر شکوه مردم برگزار شد و خادمیاران رضوی در این مراسم خدمت رسانی کردند.

به گزارش آستان نیوز از کرمان، حجت الاسلام والمسلمین عباس گروهی، امام جمعه شهرستان فاریاب ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید غدیر گفت: امام صادق(ع) فرمودند اگر مردم به حقیقت عید غدیر معرفت داشتند، هزاران ملائکه با آن‌ها مصافحه می‌کردند و برکاتی که در این روز شریف است برای آن‌ها نازل می‌کردند.
وی با اشاره به این مطلب که جشن‌های عید غدیر نباید به یک روز محدود شود، افزود: بعضی فکر می‌کنند پیغمبر(ص) فقط در غدیر خم حضرت علی را معرفی کردند، این حرف اشتباه است. یک مورد مهم آن در غدیر خم بود.
حجت السلام والمسلمین گروهی بیان کرد: پیامبراکرم(ص) از روز اول بعثت و رسالتشان تا آخرین لحظه زندگی‌شان با رفتار و گفتار و عمل خودشان، جانشینی و وصایت و خلافت و امامت حضرت علی(ع) را به مردم گوشزد کردند لذا اوج و یک بخش مهم آن در عید غدیر بود.
وی عنوان کرد: موفقیت جامعه اسلامی در گروی رصدی با بصیرت و درایت است تا بتوان دشمن و توطئه‌های آن را شناخت و امروز مقام معظم رهبری در جایگاه ولایت فقیه این سکان‌داری را برعهده دارند.
وی به نقل قول از امام صادق(ع) در خصوص واقعه غدیر اشاره و عنوان کرد: امام صادق(ع) از پدران بزرگوارشان نقل می‌کنند که‌ پیامبر(ص) فرموده اند: برترین عید امت من، عید غدیرخم است، غدیر روزی است که خداوند تعالی دستور داد تا برادرم علی‌بن‌ ابیطالب(ع) را به عنوان پرچم برای امت نصب کنم تا پس از من به واسطه او هدایت شوند، روزی که خدا دین را کامل و نعمتش را بر امت من تمام کرد و اسلام را به عنوان دین آن‌ها پسندید.

گفتنی است خادمیاران رضوی در حاشیه این جشن به شرکت کنندگان خدمت رسانی کردند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی