پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

تولیت حرم حضرت معصومه(س)
۱۴۰۲-۰۴-۱۹

امام کاظم(ع) الگوی فریضه امر به معروف و نهی از منکر است

تولیت حرم حضرت معصومه (س) گفت: امام کاظم(ع) الگویی برای انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی است. 

به گزارش آستان نیوز، آیت الله سیدمحمد سعیدی؛ تولیت حرم حضرت معصومه(س) در ویژه برنامه شام میلاد امام موسی بن جعفر(ع) که در صحن پیامبر اعظم(ص) بارگاه نورانی رضوی برگزار شد، گفت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از فرایض دینی است که انجام آن باید به روش درست انجام شود تا تاثیرگذار باشد. 
وی با بیان اینکه امام موسی بن جعفر(ع) الگویی برای انجام این فریضه دینی است، اظهار کرد: نفس مسیحایی آن حضرت باعث می شد کسی که مرتکب گناه شده تحت تاثیر قرار بگیرد و توبه کند.
نماینده ولی فقیه در قم افزود: کسی که می خواهد امر به معروف و نهی از منکر انجام دهد، باید معروف و منکر را به درستی بشناسد و این کار را با آگاهی انجام دهد وگرنه نتیجه عکس خواهد داد. 
وی با اشاره به داستان «بشر حارث حافی» و هدایت شدن او توسط حضرت موسی بن جعفر(ع) اظهار کرد: او که چندین سال با گناه و ناپاکی آلوده بود با یک جمله کوتاه امام از خواب غفلت بیدار شد و  استغفار کرد.
وی اظهار کرد: امر به معروف اگر با ضابطه انجام نشود آسیب آن بیشتر است به همین خاطر هیچ کس نباید بدون آگاهی اقدام به این کار کند در غیر این صورت جامعه دچار هرج و مرج خواهد شد. 
گفتنی است؛ دکلمه خوانی مداح نوجوان؛ امیرعباس موسوی و اجرای برنامه شعرخوانی آئینی توسط ابوالفضل مبارز از دیگر برنامه های شام ولادت امام موسی بن جعفر(ع) در حرم مطهر رضوی بود. 
در این مراسم همچنین سید جعفر ماهرخسار، رضا قانع و رضا آتشبار به در مدح این امام همام نغمه سرایی کردند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی