پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۴-۱۷

پویش اطعام غدیر در لرستان

تعداد 21551 پرس وعده غذایی گرم توسط کانون های خدمت رضوی لرستان در مناطق کم برخوردار توزیع گردید.

به گزارش آستان نیوز از لرستان قاسم متقی نیا مدیر کانون های خدمت رضوی استان با تبریک عید غدیر در خصوص اهمیت و جایگاه ویژه آن از دیدگاه آیات و روایات بیان داشت: امام صادق علیه السلام در پاسخ به سوالی در مورد عید غدیر فرمودند عید غدیر عید اکبر است که خداوند متعال روزی بزرگتر از روز عید غدیر نیافریده است که تمام ویژگی های اعیاد دیگر را دارد و برتر و بالاتر است که به عید اکبر معروف است.
ایشان همچنین افزود: خداوند متعال در مورد ثواب روز عید غدیر فرموده اند ثواب عید غدیر دو برابر ماه مبارک رمضان است و علت نامگذاری عید غدیر به عید اکبر  آیات و روایات زیادی است که از جمله آن ها این موارد می باشد. خداوند متعال در آیه قران می فرمایند يا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ وَ اللهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللهَ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الْكافِرينَ(النُّزُولُ 67) اى پيامبر! آنچه از طرف پروردگارت برتو نازل‌ شده ‌است، به‌طور كامل [به مردم] ابلاغ‌ كن؛ و اگر چنين نكنى، رسالت او را انجام نداده‌اى. خداوند تو را از [خطرات احتمالى] مردم، حفظ مى‌كند؛ و خداوند، گروه كافران [لجوج] را هدايت نمى‌كند.
وی افزود: با توجه به اینکه قبل از این در آیات قرآنی اصول دین، فروع دین، نماز و زکات گفته شده است در روز غدیر جز موضوع امامت و ولایت بحث دیگری نمی ماند. پیامبر اکرم صل الله علیه و الله و السلام فرمودند در 21 باری که به معراج سفر کرده ام، دیدم بر روی هر دری از درهای بهشت نوشته است أَشْهَدُ أَنْ لا إِلٰهَ إلّا اللّهُ، أَشْهَدُ أنَّ مُحَمَّداً رَسُوْلُ اللّهِ ، أَشْهَدُ أَنَّ عَلِيًّا وَلِيُّ ٱللَّٰهِ. 

متقی نیا گفت: امام رضا(ع) نیز درباره فضیلت این روز غدیر می فرمایند وَ مَنْ أَطْعَمَ مُؤْمِناً کَانَ کَمَنْ أَطْعَمَ جَمِیعَ الْأَنْبِیَاءِ وَ الصِّدِّیقِین‏؛ هرکس در روز غدیر به مؤمنی غذا بدهد، مانند کسی است که به تمام انبیا و صدیقین غذا داده باشد(اقبال الاعمال، ج 1، ص465). خادمیاران رضوی هم بر اساس دستور آیات و روایات 21551 پرس غذای گرم توزیع کردند که تعداد 6551 از آن ها با مشارکت بسیج سازندگی و حدود 15000 مستقیم توسط کانون های خدمت رضوی بین افراد کم برخوردار تقسیم شد.
گفتنی است همچنین در جشن 3 کیلومتری که در بلوار شورا توسط هیئت های مذهبی، کانون ها و ارگان ها تشکیل شده بود خادمیاران با ایجاد چندین موکب از جمله ایستگاه سلامت برای ارائه خدمات پزشکی، کانون بانوان و خانواده توزیع بسته های فرهنگی و متبرکات رضوی و همچنین توزیع آش و میان وعده غذایی به عاشقان امیر المومنین علیه السلام خدمت رسانی نمودند.
در این میان سادات خادمیار نیز با لباس خادمیاری بین مدعوین عیدی به محبین حضرت علی علیه السلام اهداء نمودند.

برچسب ها:
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی