پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

در آستانه عید غدیر صورت پذیرفت؛
۱۴۰۲-۰۴-۱۶

تجلیل از سادات نوجوان جیرفت

همزمان با بزرگداشت ایام خجسته دهه ولایت، به همت کانون نوجوانان و جوانان خدمت رضوی شهرستان جیرفت از سادات نوجوان تجلیل شد.

به گزارش آستان نیوز از کرمان؛ کرامت پیرنیا، دبیر کانون های خدمت رضوی شهرستان جیرفت گفت: عید غدیر نقطه عطفی در تاریخ دین اسلام است و نقش امام در هدایت انسان‌ها و جوامع بشری بعد از پیامبر گرامی اسلام مورد توجه ویژه قرار داده و تکلیف دین مشخص می‌شود.

وی عید غدیر خم را افضل ایام دانست و ابراز داشت: غدیر خم روز اکمال دین و روزی است که خداوند نعمتش را بر مسلمانان تکمیل کرد.

پیرنیا ادامه داد: در راستای گرامیداشت عید غدیر و تکریم سادات، خادمیاران کانون نوجوانان و جوانان رضوی با اهدای هدایای تبرکی از سادات نوجوان تجلیل کردند.

دبیر کانون های خدمت رضوی شهرستان جیرفت تصریح کرد: سادات همواره در ایران اسلامی و در میان آحاد جامعه جایگاهی ارزشمند و بلندمرتبه دارند و این عید فرصتی مناسب است تا به برکت آن شعائر دینی احیاء شود و سنت حسنه تجلیل از سادات معزز و مکرم را برگزار کنیم.

اجرای ورزش زورخانه ای به مناسبت عید غدیر
دبیرکانون های خدمت رضوی شهرستان جیرفت ابراز کرد: پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و پخش سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران، ورزشکاران باستانی و پهلوانی به اجرای مراسم آیینی زورخانه ای مانند چرخ، میل بازی، سنگ، کباده، شنا و هنرهای فردی پرداختند.

وی ادامه داد: ورزش زورخانه‌ای که به نوعی ورزش باستانی ایرانیان محسوب می‌شود دارای آداب ‌و رسوم خاص است، این آداب و سنت‌ها، تأسی از پیشوای نخستین شیعیان امام علی(ع) مردانگی و مروت، جوانمردی، فروتنی را در ورزشکاران ترویج می‌کند.

گفتنی است در حاشیه این مراسم خادمیاران کانون محصولات فرهنگی وهنری ذکر مبارک «یاعلی» را به روی لباس ورزشکاران خطاطی کردند و همچنین با اهدای بسته های تبرکی از پیشکسوتان، مرشدان و میان داران ورزش زورخانه ای تجلیل شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی