پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

آیت الله خاتمی: 
۱۴۰۲-۰۴-۲۰

تمسک به ولایت موجب ناامیدی دشمن می شود

خطیب حرم مطهر رضوی گفت: تمسک به ولایت اهل بیت(ع) و در امتداد آن تمسک به ولایت فقیه موجب ناامیدی دشمن از تسلط بر جامعه اسلامی می شود. 

به گزارش آستان نیوز، آیت الله سیداحمد خاتمی؛ امام جمعه موقت تهران و خطیب حرم مطهر رضوی در ویژه برنامه تبلیغی مذهبی این بارگاه ملکوتی که در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: ما در روز عید غدیر هنگام سلام کردن و مصافحه برای تبریک عید به یکدیگر می گوئیم؛ «اَلحَمدُلِلهِ اَلَّذی جَعَلَنا مِنَ المُتَمَسِّکینَ بِوِلایَةِ اَمیرالمؤمنین وَ الاَئِمَهِ المعصومین(ع)» که این جمله در برگیرنده معانی بسیاری است.
وی تصریح کرد: این جمله در درجه اول به این موضوع اشاره دارد، که ولایت امیرالمومنین(ع) و دیگر ائمه معصومین(ع) یک نعمت بزرگ است که به خاطر آن باید خدا را حمد و سپاس گفت.
این کارشناس دینی عنوان کرد: ولایت دو معنا دارد یک معنای عام که همان محبت و مهرورزی است و دیگری معنای خاص که منظور آن حکومت و زمامداری جامعه اسلامی می باشد. 
 

محبت امیرالمومنین بزرگ ترین سرمایه است

وی افزود: محبت امیرالمومنین(ع) و ائمه طاهرین بزرگ ترین سرمایه است و هر کس این گوهر را در وجود خود دارد، باید خدا را به خاطر این نعمت شکر کند چرا که سعادت دنیا و آخرت در گرو محبت اهل بیت(ع) است. 
امام جمعه موقت تهران بیان کرد: ولایت به معنای خاص که منظور از آن زمامداری جامعه اسلامی است، برکات فراوانی برای مسلمین دارد از جمله اینکه باعث نا امیدی دشمن از تسلط بر جامعه اسلامی می شود. 
وی اظهار کرد:  ولایت فقیهی که در جامعه ما وجود دارد و قطره ای از دریای ولایت اهل بیت(ع) است، چهل و چهار سال در برابر سخت ترین تهاجمات نظامی، فرهنگی و اقتصادی دشمن جامعه اسلامی را حفظ کرده است. 
آیت الله خاتمی تصریح کرد: در اغتشاشات سال گذشته بسیاری از کشورها و در راس آن آمریکا و اسرائیل برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی به صف شده بودند ولی درایت ولایت فقیه در این شرایط سخت کشور را با صلابت رهبری کرد و نقشه همه دشمنان نقش برآب شد. 
 

برکت ولایت فقیه و نظام پابرجا

وی اضافه کرد: پا برجا بودن نظام مقدس جمهوری اسلامی بعد از چهل و چهار سال و با وجود این همه دشمنی از برکات ولایت فقیه است که همه ما باید قدردان آن باشیم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی