پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۴-۱۷

خادمیاران سیرجان دهه ولایت را با رویکرد امام رضایی گرامی داشتند

کانون های خدمت رضوی شهرستان سیرجان برنامه های فرهنگی دهه امامت و ولایت را با مشارکت چشمگیر خادمیاران و یاوران رضوی برپا داشتند.

به گزارش آستان نیوز از کرمان؛ حسین پورخراسانی، دبیر کانون های خدمت رضوی شهرستان سیرجان با اعلام این مطلب افزود: همان گونه که مهم ترین رویکرد کانون های خدمت رضوی رفع مشکلات نیازمندان است، بر اساس تصمیم گیری همکارانم، امسال در ایام گرامیداشت دهه امامت و ولایت فعالیت های چشمگیری اجرا شد.

پوخراسانی ضمن تقدیر از مدیران کانون های مساجد سیرجان گفت: از مراسم دعای عرفه تا جشن های ویژه عید سعید غدیر، طبق هماهنگی های به عمل آمده، سخنرانان مراسم این دهه با تأسی به حضرت امام رضا(ع) که با بیان حدیث سلسلة الذهب، غدیری دیگر را برپا نمودند، جهت تقویت باورها و عملکرد دینی جامعه، به شناخت جایگاه ولایت و امامت در سیره ثامن الحجج(ع) پرداختند.

وی همچنین از خدمات ویژه و شایسته کانون خدمت رضوی مسجد حضرت امام رضا(ع) تجلیل کرد و افزود: خادمیاران و یاوران رضوی با کمک هیئت امنای آن مسجد اقدام به ذبح ۱۲ رأس گوسفند، یک رأس شتر و یک رأس گاو کردند که پس از آن در راستای اجرای اطعام علوی در برنامه های گوناگون این دهه، ۱۰ هزار پرس غذای تبرکی تهیه و در اقدامی جهاد گونه بین مامومین و ساکنین منطقه شهید آباد توزیع کردند.

وی هزینه این برنامه را قریب به ۶ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: تهیه یکصد بسته ارزاق کمک معیشتی توسط بانوان خادمیار از اقدامات دیگر این مسجد گزارش شده است.

پورخراسانی در بحث جهاد تبیین، دفاع از ولایت را واجب دانست و افزود: امسال کانون های خدمت رضوی شهرستان سیرجان در دهه امامت و ولایت توجه ویژه ای به موضوع جهاد تبیین، روشن‌گری و بصیرت‌ افزایی داشتند که از جمله مهم‌ترین اهداف و سیاست‌های برنامه‌های فرهنگی این دهه مبارک بوده که به اجرا در آمد.

۱۴ سری جهیزیه به زوج های نیازمند سیرجانی اهداء شد

به همت خیرین و هیئت امنا و نیز با همکاری کانون خدمت رضوی مسجد مسلم بن عقیل(س) سیرجان، در ایام گرامیداشت دهه امامت و ولایت، ۱۴ سری جهیزیه از اقلام ضروری تهیه و در روز عید سعید غدیر به چهارده زوج نیازمند سیرجانی اهدا شد.

امام جمعه سیرجان در این مراسم پیرامون واقعه عظیم غدیر و بحث امامت و ولایت حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) بیاناتی ایراد کرد و در ادامه از پدران و مادران خواست جوانان را به ازدواج آسان توصیه کنند و مهریه های مناسب و متعارف را ترویج دهند.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ عباس مسلمی زاده در این مراسم به صورت نمادین عقد یک زوج جوان را خواند و کمک هزینه سفر زیارتی به مشهد مقدس را به این زوج جوان اهدا کرد.

این مراسم با قرائت قرآن و صلوات خاصه امام رضا(ع) شروع شد و در اثنای برنامه ها، اجرای گروه سرود دختران آفتاب، مولودی خوانی و پخش پذیرایی انجام شد و نیز به شرکت کنندگان در این جشن با شکوه، ۵ کمک هزینه سفر عتبات عالیات به مبلغ ۴۰ میلیون ریال و ۵ کمک هزینه سفر به مشهد مقدس به مبلغ ۲۰ میلیون ریال به قید قرعه اهداء شد.

۱۴ سری جهیزیه متشکل از ۶ قلم کالای ضروری شامل یخچال، فریزر، جاروبرقی، اجاق گاز، ماشین لباس‌شویی، ظروف ۲۶ قطعه و یک تخته فرش ۱۲متری بوده است که هر سری قریب به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده و جمعا ۶ میلیارد ریال برآورد شده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

شورای شهر با پیگیری ویژه رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم را به سرانجام برساند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به توجه ویژه شورای شهر مشهد برای تحقق دستور رئیس جمهور در حل مشکل پارکینگ اطراف حرم مطهر در…

تلویزیون اینترنتی