پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۴-۲۱

خروش بانوان مشهدی در دفاع از حریم خانواده

اجتماع بزرگ «مدافعان حریم خانواده» در مشهد برگزار شد. 

به گزارش آستان نیوز، آمده است به یاد خواهر شهیدش، همان خواهری که به جرم حجاب خونش بر زمین ریخته شد. همان خواهری که به خاک و خون غلطید تا چادر از سر بانوان این سرزمین نیفتد. ۲۱ تیر، سالروز جنایت رضاخان در مسجد گوهرشاد و به شهادت رسیدن جمع کثیری از مردم مشهد در این مسجد است. روزی که به گفته تاریخ نویسان جوی خون در مسجد فیروزه ای شهر به راه افتاد. 
هشتاد و هشت سال از جنایات خونبار مسجد گوهرشاد گذشت و مردم ولایت مدار مشهد در این روز که روز حجاب و عفاف نامگذاری شده است، با حضور در اجتماع «مدافعان حریم خانواده» یکبار دیگر عاملان این جنایت تاریخی را محکوم کرده و فریاد مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس سر دادند. 
 

اجتماع مدافعان حریم خانواده در حرم

اجتماع عظیم مدافعان حریم خانواده در مشهد با حضور گسترده امت حزب الله و مردم ولایت مدار مشهد از میدان بسیج تا حرم مطهر رضوی برگزار شد. 
مرد و زن و پیر و جوان و کودک همه آمده بودند و در این اجتماع که بیشتر افراد به صورت خانوادگی در آن شرکت کرده بودند، با سردادن شعارهایی انقلابی و پر شور حمایت خود را از حجاب، عفاف و حریم خانواده اعلام کردند. 
دخترکی کوچک در حالی که روسری ای به رنگ آسمان بر سر دارد، شانه های بابا را مرکب خود قرار داده تا نوشته روی پلاکاردش؛ «حجاب ما تاج ماست» را دنیا ببینند. آری او دختری از نسل دختران انقلابی ست و وارث حجاب فاطمه(س) است که تاج حجاب بر سر دارد. او هم امروز آمده تا بگوید ادامه دهنده راه خواهرش شهیدش که سال ها پیش در راه حفظ حجاب زهرایی به خاک و خون غلطیده است. 
 

مبارزه در راه دفاع از حجاب ادامه دارد

بانویی جوان در میان جمعیت عکس شهیدان «دانیال رضا زاده و حسین زینال زاده» شهدای اغتشاشات سال گذشته را در دست و شعار مرگ بر انگلیس را فریاد می زند. از زمان شهادت شهیدان مظلوم جنایت گوهرشاد تا شهدایی که سال گذشته به دست اغتشاشگران به شهادت رسیدند یک نسل فاصله است و این نشان می دهد مبارزه در راه دفاع از حجاب و عفاف همچنان ادامه دارد و مردم این سرزمین با نثار خون از حجاب زهرایی دفاع کرده و دفاع می کنند.
 

چادر حجاب برتر، خشنودی پیامبر(ص)

جمعیت با فریاد الله اکبر و سردادن شعارهای انقلابی«لبیک یا حسین»، «سرباز انقلابیم، مدافع حجابیم»، «چادر حجاب برتر، خشنودی پیامبر»، 
«هر کسی با حجابه پیرو انقلابه» و ...
به سمت حرم مطهر رضوی در حرکت هستند. قرارشان در مسجد گوهرشاد و زیر گنبد فیروزه ای مسجد یعنی ایوان مقصوره است. مسجدی که هشتاد و هشت سال پیش فاجعه ای خونبار صدها نفر از مردم این شهر که در اعتراض به قانون کشف حجاب رضاخان در آنجا تحصن کرده بودند را به خاک و خون کشید.
 

کشف حجاب توطئه انگلیسی ها

آیت الله سید احمد علم‌الهدی؛ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در مراسم پایانی این اجتماع که در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد برگزار شد، گفت: مسئله کشف حجاب، توطئه انگلیسی ها بود که اختصاص به کشور ما و دوران حکومت رضاخان نداشت. آن‌ها بنای مقابله با حجاب را در سرتاسر کشور‌های منطقه اجرا کردند، اما ایستادگی غیورمردان ایرانی و خراسانی باعث شد، این توطئه به قیمت شهادت دو هزار شهید راه حجاب نافرجام بماند.
وی تصریح کرد: برخی این‌طور ادعا می‌کنند قیام گوهرشاد از ابتدا به خاطر حجاب نبود. این ادعا نادرست است، چرا که این قیام در برابر اصل کشف حجاب اجباری بود و مردم غیور مشهد در اعتراض به قانون کشف حجاب در مسجد گوهرشاد تحصن کردند و جمعی  از مردم روستا‌های اطراف مشهد نیز خود را به این تحصن رساندند و سرانجام کار به جایی رسید که قریب به دو سه هزار نفر جمعیت در ایوان مقصوره، مسجد گوهرشاد و حتی صحن‌ها و رواق‌های مجاور جمع شدند. 
امام جمعه مشهد اظهار کرد: قیام گوهرشاد درحالی با استقبال وسیع مردم مواجه می‌شد که به‌صورت جدی توسط روزنامه‌ها و رسانه‌ها نیز در تحریم تبلیغاتی بود، اما از ۱۵ تا ۲۰ تیر، مردم به‌صورت خودجوش در این باره صحبت می‌کردند و حتی بانوان مشهدی از خانه‌هایشان مسئولیت تأمین غذای متحصنین را برعهده گرفتند تا اینکه سحرگاه ۲۱ تیر، واقعه دردناک و جنایت تاریخی رضاخان ناپاک به دستور ارتش اجرا شد.
 

شهادت بیش از دو هزار نفر در مسجد گوهرشاد 

وی اضافه کرد: برخلاف ادعای حکومت وقت در قتل‌عام ۸۰۰ نفر از مردم مشهد، اسناد رسمی از شهادت بیش از دو هزار نفر در واقعه گوهرشاد خبر دادند. آن زمان انگلیس به دنبال اجرای توطئه کشف حجاب اجباری بود تا بی حجابی که یک ناهنجاری اجتماعی بود در جامعه ما هم عادی‌سازی شود.
نماینده ولی فقیه در خراسان با بیان اینکه حجاب یک جریان فرهنگی و اعتقادی است ابراز کرد: هر زن مسلمانی که عقاید پاک و کامل داشته باشد، بدیهی است که  در برابر نامحرم حجابظ را حفظ می کند. بنابراین حجاب به‌عنوان یک فریضه باید تبلیغ شود، اما بی‌حجابی در شرایط فعلی ابزار دشمن، توطئه استکبار و راهبردی برای جدا کردن جوانان از دین و اعتقادات دینی است.
 

حجاب عاملی برای حفظ حریم خانواده

وی تصریح کرد: حجاب عاملی برای حفظ حریم خانواده است و به برکت فرهنگ حجاب و عفاف است که جلوی آلودگی نسل جوان به فساد اخلاقی گرفته می‌شود.در اثر بی‌حجابی، کانون خانواده آلوده می‌شود و اساس فضیلت و هویت ارزشی خانواده به خطر می‌افتد. 
آیت الله علم الهدی افزود: حجاب افضل ارزش‌های اعتقادی است، اما به‌موازات این، با بی‌حجابی هم باید مقابله شود، زیرا حجاب، یک ارزش است که فداییان، شهدا و قربانیان مخلص فراوانی داشته و در طول تاریخ، مجاهدان بسیاری برای احیای این فضیلت جان خود را فدا کرده اند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی