پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۴-۲۲

شفاف‌سازی عملکرد شرکت خمیرمایه رضوی با عرضه در بازار فرابورس

شرکت خمیرمایه رضوی که با هدف شفاف‌سازی فعالیت‌های اقتصادی و در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود در سال گذشته در بازار فرابورس درج نماد شد، روز گذشته عرضه اولیه سهام خود در بازار سرمایه را انجام داد.

به گزارش آستان نیوز، شرکت خمیرمایه رضوی نخستین نماینده از صنعتی جوان در فرابورس ایران به حساب می‌آید که سهام خود را در بازار سرمایه عرضه کرده است تا علاوه‌بر قرار گرفتن در تنگ بلورین فرابورس، عموم مردم با تمام فعالیت‌های آن آشنا شوند.
مدیرعامل شرکت خمیرمایه رضوی در نخستین نشست خبری که ویژه عرضه اولیه سهام این شرکت در فرابورس برگزار شد، با تشریح آخرین وضعیت غمایه اظهار کرد: خمیرمایه رضوی به عنوان یکی از شرکت‌های موفق وارد این عرصه شده است.
محمدصادق مروارید با بیان این‌که خمیرمایه رضوی تنها تولیدکننده خمیرمایه تازه در ایران است، گفت: این مجموعه در سال 1380 به بهره‌برداری رسید و عملکرد شرکت در این راستا به ویژه در 5 سال اخیر حکایت از فعالیت رو به رشد آن دارد. 
او با اشاره به فعالیت تنها 5 شرکت در ایران در این صنعت خاطرنشان کرد: این صنعت کاملا انحصاری است و رقابتی در آن وجود ندارد، چراکه تقاضای مصرف به مراتب بالاتر از حجم تولید است.
مدیرعامل شرکت خمیرمایه رضوی ادامه داد: اگرچه صنعت تخمیر در دنیا سابقه‌ای بیش از 180 سال دارد، اما در ایران صنعتی جوان با عمر کمتر از 35 سال است.
او خمیرمایه را صنعتی صادرات محور دانست و افزود: تعداد شرکت‌های تولیدکننده خمیرمایه در منطقه و خاورمیانه بسیار کم است و این شرکت به دلیل کیفیت مرغوب محصول خود و کسب ده‌ها عنوان افتخار، از سال 1399 تا سال گذشته به صورت متوالی صادرکننده نمونه کشوری شناخته شده است.
مروارید با اشاره به سهامداران عمده این شرکت تصریح کرد: آستان قدس رضوی و سازمان اقتصادی رضوی، دو سهامدار عمده این شرکت هستند.
او بهره‌برداری از فاز دوم طرح توسعه و افزایش تولید به میزان سالانه 2200 تن را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های شرکت خمیرمایه رضوی عنوان کرد و گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود این طرح در سه ماه پایانی سال 1403 به بهره‌برداری برسد.
مروارید ادامه داد: علاوه‌بر تکمیل پروژه بهسازی و نوسازی تصفیه پساب در سال آینده، روند توجه به کیفیت محصولات نیز به طور جد دنبال خواهد شد.
مدیرعامل شرکت خمیرمایه رضوی افزود: تولید تجاری مخمر غیرفعال و عصاره مخمر صنایع دارویی کشور، بخشی دیگر از مهم‌ترین برنامه‌های در دستور کار این شرکت به‌شمار می‌رود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی