پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۴-۱۸

اجرای پویش اطعام غدیر در روستاهای اطراف مشهد و بیرجند توسط شرکت صنایع معادن و عمران رضوی 

همزمان با عید سعید غدیر خم، کارکنان شرکت صنایع معادن و عمران رضوی با همکاری شرکت صنایع دامپروری و لبنی رضوی و همچنین صندوق‌های خیریه امام رضا(ع) و اصغریه به‌منظور شناسایی مناطق هدف، پویش اطعام غدیر را در روستاهای حومه شهرستان‌های مشهد و بیرجند اجرا کردند.

مدیرعامل شرکت صنایع معادن و عمران رضوی در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: در روز عید غدیر، علاوه‌بر برگزاری جشن‌های ویژه در پنج روستای اطراف مشهد، ۲۵۰۰ پرس غذا میان مردم کم‌برخوردار توزیع شد.
دکتر مهدی قربانی گفت: این روستاها شامل قرنه، قلعه پختک، نصرآباد، سنگ آتش و چاهک است که در فواصل ۴۵ کیلومتری تا ۶۰ کیلومتری مشهد در جاده مشهد- سرخس واقع شده است.
 

اجرای پویش اطعام غدیر در روستاهای اطراف مشهد و بیرجند توسط شرکت صنایع معادن و عمران رضوی


اطعام علوی در روستاهای حومه بیرجند
او با اشاره به اجرای پویش اطعام غدیر در روستاهای حومه بیرجند خاطرنشان کرد: در روز عید سعید غدیر خم همچنین ۴۰۰ پرس غذا توسط کارکنان کارخانه هبلکس بیرجند با همراهی هنگ مرزبانی نهبندان بین اهالی چهار روستای اطراف این شهرستان توزیع شد.
مدیرعامل شرکت صنایع معادن و عمران رضوی ادامه داد: این روستاها شامل کلاته شیر و ازبک از توابع درح و نیز توت و علی هدیه از توابع شهر مرزی لانو بوده است.
او با تاکید بر لزوم احیاء سنت حسنه اطعام غدیر تصریح کرد: اقداماتی از این دست علاوه‌بر احیاء این سنت، با هدف گرامیداشت و برگزاری هرچه باشکوه‌تر بزرگترین عید شیعیان و توصیه‌های اهل بیت علیه‌السلام در این خصوص انجام شده است.
قربانی افزود: حضرت رضا علیه‌السلام فرموده اند کسی که در روز غدیر مؤمنى را اطعام کند مانند این است که همه پیامبران و صدیقان را اطعام کرده باشد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی