پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۴-۲۳

رقابت 2600 داوطلب در آزمون ورودی دانشگاه علوم اسلامی رضوی

آزمون ورودی اختصاصی دانشگاه علوم اسلامی رضوی با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان سنجش و آموزش کشور صبح امروز جمعه در مشهد و همزمان در 11 شهر دیگر برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، آزمون ورودی اختصاصی دانشگاه رضوی صبح امروز، جمعه 23 تیرماه 1402 در مشهد با حضور دکتر پورعباس، معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان سنجش و آموزش کشور به صورت همزمان در 11 شهر دیگر برگزار شد.
دکتر پورعباس، معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر طالبی، رییس سازمان علمی فرهنگی آستان قدس، حجت الاسلام والمسلمین رضایی، معاون علمی حوزه علمیه خراسان با همراهی حجت الاسلام والمسلمین دکتر جهانگیری، رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی از محل برگزاری آزمون در دانشگاه رضوی در حرم مطهر رضوی بازدید کردند.
این خبر حاکی است، برای این آزمون 12 حوزه امتحانی مشهد، تهران، تبریز، اصفهان، اهواز، قم، شیراز، همدان، کرمان، ساری، بیرجند و تربت حیدریه پذیرای 2682 داوطلب و متقاضی ورود به دانشگاه علوم اسلامی رضوی بود. تعداد بانوان شرکت کننده برای پردیس خواهران دانشگاه رضوی 359 نفر و  2هزار 323 داوطلب آقا، متقاضی ورود به دانشگاه رضوی هستند که برای بهره مندی از فضای علمی فرهنگی و امکانات رایگان این مجموعه حوزوی دانشگاهی فاخر در کنار مضجع شریف علی بن موسی الرضا علیه السلام امروز در این عرصه رقابتی شرکت کردند.
از مجموع ثبت نام کنندگان 633 نفر برای کارشناسی ارشد و 273 نفر برای دکتری و باقی مانده برای مقطع کارشناسی به تفکیک 1224 نفر دیپلمه و 552 نفر طلبه در این آزمون شرکت داشتند.
پورعباس معاون وزیر و رئیس سازمان سنجش کشور، در حاشیه برگزاری این آزمون از نظارت سازمان سنجش بر کیفیت برگزاری آن خبر داد و گفت: ما در سازمان سنجش یک آزمون متمرکز سراسری کشوری داریم که عمده دانشگاه ها شرکت دارند اما برای برخی مراکز آموزشی حساس، مجوز آزمون اختصاصی صادر شده که دانشجویان خود را از این طریق جذب می کنند و یکی از این مراکز علمی، دانشگاه علوم اسلامی رضوی است.
 همچنین دکتر محسن زارعی، معاون وزیر و رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش در حاشیه برگزاری آزمون ورودی اختصاصی دانشگاه رضوی، گفت: آزمون های دانشگاه رضوی در سال های گذشته با رعایت پروتکل های آزمونی در موضوع امنیت و حفاظت آزمون، قابل تعریف بود و امروز هم پروتکل های مد نظر در این آزمون همچون گذشته رعایت شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

مرکز «بشری»؛ در راستای فرمایشات رهبری برای کمک به زوجین نابارور و جوانی جمعیت احداث شد
تولیت آستان قدس رضوی احداث بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور «بشری» در بیمارستان رضوی را اقدامی در راستای عمل به…

تلویزیون اینترنتی