پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۴-۲۴

هدف‌گذاری برای افزایش 50 درصدی بره‌زایی دام سبک در شرکت کشاورزی رضوی

سرپرست شرکت کشاورزی رضوی از برنامه‌ریزی برای افزایش 50 درصدی بره‌زایی در دام سبک با استفاده از تکنیک‌های نوین تولید مثلی در این شرکت خبر داد.

مهندس محمدباقر قناد طوسی در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: در این پروژه تعداد 6500 راس دام سبک مولد با استفاده از تکنیک هورمون‌تراپی برای ادامه چرخه تولید مثلی در خارج از زمان معمول آماده می‌شوند.
او گفت: این عملیات که توسط گروه تخصصی دامپزشکی و کارشناسان متخصص این حوزه انجام می‌شود، باعث افزایش تعداد بره‌زایی دام مولد و در نتیجه افزایش بهره‌وری دام سبک خواهد شد.
سرپرست شرکت کشاورزی رضوی با اشاره به یکپارچه‌سازی مدیریت دام سبک در کشت و صنعت‌های تابعه این شرکت خاطرنشان کرد: این پروژه از زمستان سال گذشته آغاز شد و در حال حاضر نیز اطلاعات بالغ بر 27 هزار راس دام سبک از 6 کشت و صنعت مختلف در نرم افزار تخصصی مدیریت دام بارگذاری شده است.
او ادامه داد: در واقع با هدف تحلیل بهتر و در نتیجه تصمیم‌گیری برای فعالیت‌های آتی واحد‌های دامپروری زیرمجموعه شرکت کشاورزی رضوی، تمام اطلاعات دام‌ها نظیر زمان تولد، شجره، موارد بهداشتی و درمانی، زایش‌ها، تلفات و... طبقه‌بندی خواهد شد تا از این داده‌ها برای انجام تکنیک‌های تولید مثلی استفاده شود.
گفتنی است، تامین گوشت قرمز مورد نیاز مهمانسرای حرم مطهر رضوی به صورت روزانه توسط شرکت کشاورزی رضوی تامین می‌شود و در این راستا سالانه بیش از 6 هزار راس دام سبک در چرخه مصرف مهمانسرا قرار می‌گیرد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی