دبیر بخش پویش مردمی سومین دوره جشنواره رسانهای بینالمللی امام رضا(ع) در گفت وگو با آستاننیوز، به ساز وکار اجرایی این بخش اشاره و تصریح کرد: با توجه به گستره وسیع محتوای فرهنگی و مذهبی با محوریت امام رضا(ع) در پیامرسانهای داخلی و خارجی، بخش پویش مردمی نشر محتوای رضوی برای نخستین بار به این دوره از جشنواره اضافه شده است.
جایگاه ویژه پویشهای مردمی در سومین جشنواره رسانه ای امام رضا(ع)
سید علی موسوی، محورهای موضوعی جشنواره را سیره رضوی، زائر و زیارت رضوی، وقف و نذر رضوی، خدمت رضوی، هویت مشهد الرضا و جهاد تبیین ذکر کرد و افزود: محتواهای تولیدی در شبکههای اجتماعی و پیامرسانهای داخلی و خارجی پس از انتخاب اولیه، مورد داوری نهایی قرار میگیرند.
موسوی اضافه کرد: در بخش پویش مردمی، تمام محتواهای رضوی که در شبکههای اجتماعی داخلی و خارجی و با هشتگهای #چهارشنبه_های_امام_رضایی #همه_خادم_الرضاییم و هشتگ #امام_رضا #ImamReza و همچنین به زبان های اردو، عربی، ترکی طی یک سال اخیر منتشر گردیده اند، مورد بررسی قرار خواهند گرفت.
موسوی در ادامه به شاخصهای بررسی محتواها اشاره کرد و انتخاب عکس یا فیلم جذاب، بهره گیری از توضیحات و کپشن مناسب، تعداد بازدید محتوا نسبت به تعداد اعضای دنبال کننده، تعداد نظرات دریافتی محتوای منتخب، میزان بازنشر آن ها و... را از جمله این شاخصها برشمرد.
وی استقبال در بخش هشتگها را بسیار بالا ذکر کرد و ادامه داد: در بحث هشتگها محتواهای فراوانی طی سالیان اخیر در فضای مجازی پیرامون شخصیت و سیره حضرت رضا(ع) توسط محبان اهل بیت (ع) منتشر شده است؛ به گونه ای که در برخی موارد همچون ایام دهه کرامت، هشتگ #همه_خادم_الرضاییم ترند توئیتر شد و به شدت مورد استقبال قرار گرفت.
موسوی خاطر نشان کرد: محتواهای منتخب بخش پویش مردمی جشنواره رسانه ای امام رضا(ع)، از طریق داده کاوی گسترده در فضای مجازی شناسایی و برای داوری نهایی آماده سازی خواهند شد و پس از 31 تیرماه 1402 که آخرین مهلت ارسال آثار به همه بخش های جشنواره قلمداد می شود، فرآیند داوری بخش پویش ها نیز به صورت رسمی آغاز می شود.