پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۴-۲۶

روایت داستانی از احادیث رضوی در کتاب «لپ‌تاپ پدر» 

کتاب «لپ‌تاپ پدر» روایت داستانی یکی از احادیث امام رضا(ع) است که از سوی انتشارات به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) منتشر شد.

به گزارش آستان‌نیوز، کتاب «لپ‌تاپ پدر» یکی از جلدهای مجموعه ۱۲جلدی «یک قصه، یک حدیث» است که در هر جلد داستانی براساس یکی از احادیث امام رضا(ع) روایت می‌شود.
این اثر ، قصه خراب شدن لپ‌تاپ پدر پویا است. او تصمیم می‌گیرد بدون اطلاع دادن به پدر و مادرش با کمک دوستش لپ‌تاپ را درست کند؛ اما آن‌ها اشتباهاتی مرتکب می‌کنند که دردسرهای زیادی را برایشان ایجاد می‌کند.
شاهین رهنما، این قصه پرماجرا و آموزنده را براساس یکی از احادیث امام رضا(ع) برگرفته از حدیث «تدبیر و اندیشه قبل از کار، تو را از پشیمانی نگاه می‌دارد.» نوشته تا در قالب داستانی کوتاه به کودکان یادآوری کند که قبل از انجام کاری به عواقب آن عمل فکر کنند تا موجب پشیمانی آنان نشود.
در بخشی از متن کتاب می‌خوانیم:
«از دور مردی بلندقد به طرفشان می‌آمد. هیکل درشت و سبیل کلفتی داشت. جلو آمد و بدون مقدمه، با صدای نخراشیده‌ای پرسید: چکار می‌کنید؟سعید سرش را بلند کرد و جواب داد: دارم درستش می‌کنم. مرد چشم‌هایش را درشت کرد و با جدیت ادامه داد: آن را از کجا آوردید؟بعد سبیل‌های کلفتش را به سمت بالا هدایت کرد و مثل پلیس سخت‌گیری که سرنخ تازه‌ای کشف کرده باشد، پرسید: «نکند از کسی کش رفته باشید؟»
 کتاب‌های پروانه (کودک و نوجوان انتشارات به‌نشر) کتاب «لپ‌تاپ پدر» نوشته شاهین رهنما با تصویرسازی منصوره‌سادات محمدی را در ۲۴ صفحه، شمارگان دو هزار نسخه و به بهای ۳۵ هزار تومان منتشر کرده است.
شاهین رهنما علاوه‌بر همکاری با صداوسیمای استان گیلان به عنوان تهیه‌کننده و نویسنده برنامه‌های کودک و نوجوان در مجله‌های «سروش نوجوان»، «کیهان بچه‌ها»، «سلام بچه‌ها» و... فعالیت می‌کند.کتاب‌های «یک دختر بی گوشواره» برگزیده سومین دوره کتاب سال عاشورا و «بهتر از فرشته‌ها» از جمله آثار اوست که در انتشارات به‌نشر منتشر شده‌اند .

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی