پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۴-۲۹

بازطراحی و بازبافی قالی چلسی به سبک خراسان توسط شرکت فرش آستان قدس رضوی

مدیرعامل شرکت فرش آستان قدس رضوی از بازطراحی و بازبافی قالی نفیس چلسی توسط این مجموعه با رویکرد نزدیک شدن به حال و هوای فرش‌های خراسان خبر داد. 

دکتر حمید کارگر در گفت‌وگو با آستان نیوز با اشاره به بافت قالی چلسی در مجتمع مرکزی تولید فرش آستان قدس رضوی گفت: این فرش نامدار با رجشمار ۶۰ و در ابعاد ۵ متر طول و ۳ متر عرض طی دو سال بافته شده است.
او با بیان این‌که در بافت قالی چلسی حدود ۱۵ میلیون گره بکار رفته است، افزود: در بافت این قالی از چله‌های ابریشمین و پود پنبه‌ای و همچنین بهترین الیاف پشمی و ابریشمی با رنگرزی گیاهی استفاده شده است.
مدیرعامل شرکت فرش آستان قدس رضوی ادامه داد: علاوه‌براین، پرزهای قالی بافته شده، کرک و ابریشم هستند و همه نکات کیفی در بافت آن رعایت شده است.
او افزود: طراحی این فرش برگرفته از قالی نفیس چلسی بوده و متناسب با سبک خراسان و محصولات بافته شده در شرکت، تغییراتی در آن لحاظ شده است.
کارگر درباره طرح و نقش‌های مورد استفاده در قالی چلسی خاطرنشان کرد: این قالی دارای ۲ ترنج کامل با کلاله‌های جانبی، نیم ترنج متصل به حاشیه و لچک‌هایی به نقش یک‌چهارم ترنج است که همین موارد در فرش بازطراحی شده هم درنظر گرفته است. 
او ادامه داد: البته در فرش بازطراحی شده، رنگ زمینه از لاکی به کرم تغییر کرده است.
کارگر درباره تاریخچه قالی چلسی گفت: این قالی ایرانی مربوط به عهد صفویه است که در حال حاضر در موزه ویکتوریا و آلبرت لندن نگهداری می‌شود و به دلیل این‌که از یکی از تاجران خیابان کینگز در چلسی خریداری شده، به همین نام معروف شده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی