پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

همزمان با دهه اول محرم صورت می‌گیرد؛
۱۴۰۲-۰۴-۳۰

پذیرایی ویژه از زائران عزادار حسینی در چایخانه‌های حرم رضوی

همزمان با دهه اول محرم، چایخانه‌های حضرت رضا(ع) به طور ویژه آماده پذیرایی از خیل پرشور عزاداران حسینی در حرم مطهر رضوی است. 

به گزارش آستان نیوز، ماه محرم بار دیگر میهمان شهرها و روستاهای کشورمان شده است و کوچه و خیابان‌ها آکنده از شور و شوق حسینی شده است. در این میان، بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج(ع) نیز رنگ و بوی محرمی گرفته و خادمان و خادمیاران آن در تکاپوی میزبانی از دوستداران خاندان عصمت و طهارت(ع) در این ایام هستند. 
چایخانه‌های حضرت رضا(ع) در صحن‌های کوثر، غدیر، امام حسن مجتبی(ع) و باغ رضوان، از جمله مکان‌های خدمت خادمیاران در راستای پذیرایی از زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی با توزیع چای و اقلام متبرک به ویژه در ایام مناسبتی سال همچون دهه اول محرم است. 
 

توزیع روزانه 15 هزار لیوان چای و دمنوش

این چایخانه‌ها در روزهای گرم محرمی مشهد، با مشارکت موکب‌های خدمت‌رسان در شیفت‌های مختلف در حال فعالیت هستند چنان‌که پیش‌بینی شده در دهه اول محرم امسال، روزانه 15 هزار لیوان چای و دمنوش در این چایخانه‌ها میان شیفتگان شمس الشموس(ع) توزیع ‌شود.  
همچنین پذیرایی از افزون بر 800 هزار نفر با خرما، شربت و میان وعده با همکاری موکب‌های خدمت‌رسان در این ایام در چایخانه‌های حضرت رضا(ع) در دستور کار قرار دارد. 
شایان ذکر است، این چایخانه‌ها در راستای میزبانی شایسته از زائران و مجاوران و ایجاد فضایی معنوی برای رفع خستگی آن‌ها در چهار نقطه از این حریم قدسی راه‌اندازی شده است که زیر نظر اداره امور تسهیلات زائران حرم مطهر رضوی فعالیت می‌کنند. تمامی وسایل و امکانات داخل این چایخانه‌‌ها نیز با مشارکت ناذران و خیران حرم مطهر تهیه شده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی