پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

خطیب حرم مطهر رضوی:
۱۴۰۲-۰۴-۳۰

 مجالس عزاداری سیدالشهدا(ع) موجب حفظ مکتب اهل بیت(ع) می شود 

خطیب حرم مطهر رضوی گفت: برپایی مجالس عزاداری و سوگواری سیدالشهدا(ع) موجب حفظ مکتب اهل بیت (ع) و تداوم اسلام می شود. 

به گزارش آستان نیوز، آیت الله محمدحسن اختری در ویژه برنامه دهه اول ماه محرم که در صحن پیامبر اعظم(ص) برگزار شد، با تاکید بر برپایی باشکوه مجالس عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بیان کرد: برپایی این مجالس موجب تقرب ما به خدا می شود. 
 

تقرب به اهل بیت در مجالس سیدالشهدا

وی تصریح کرد: یکی از راه های ابراز محبت ما به ساحت مقدس و نورانی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برپایی مجالس عزاداری سیدالشهدا (ع) و شرکت در این مجالس است‌. 
خطیب حرم رضوی افزود: شرکت در مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) علاوه بر ابراز محبت به ساحت اهل بیت(ع) اعلام آمادگی برای یاری و نصرت دین خدا نیز است. ما با شرکت در این مجالس به امام زمان(ع) اعلام می کنیم که آماده نصرت و یاری ایشان هستیم. 
وی عنوان کرد: برپایی مجالس سوگواری در عزای سالار شهیدان شیوه و سلوک پیروان اهل بیت(ع) است و همه ساله با فرا رسیدن ماه محرم و با برافراشته شدن پرچم عزای سیدالشهدا(ع) میلیون ها نفر زیر این پرچم جمع می شوند. 
آیت الله اختری بیان کرد: عزاداران حسینی با جمع شدن زیر پرچم عزای سیدالشهدا(ع) علاوه بر عزاداری فضایل امام حسین(ع) و یاران ایشان، در تداوم  مکتب اسلام و نشر معارف دینی نقش بسزایی دارد.
 

ایستادگی انسان با ایمان مقابل ظلم

وی اظهار کرد: قیام سیدالشهدا(ع) تنها مختص آن زمان نبود بلکه در همه زمان ها و مکان ها ساری و جاری است و به فرموده معصومین(ع) کل یوم عاشورا و کل الارض کربلا و کربلا در همه لحظات زندگی ما جریان دارد یعنی انسان با ایمان همیشه در برابر ظلم ایستادگی می کند. 
سخنران حرم رضوی خاطرنشان کرد: کربلا به معنای دفاع از دین، قرآن و اسلام و ایستادگی لشکر حق در برابر سپاه شیطان و این مبارزه برای همیشه در تاریخ جریان دارد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی