پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

قائم مقام تولیت آستان قدس اعلام کرد:
۱۴۰۲-۰۴-۳۰

استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای تقویت اثرگذاری منطقه ویژه سرخس در اقتصاد ملی 

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: با توجه به موقعیت ویژه این منطقه و امکان توسعه تعاملات منطقه‌ای از طریق آن، تمام ظرفیت‌ها را برای تقویت این منطقه ویژه اقتصادی و افزایش اثرگذاری آن در اقتصاد ملی به کار خواهیم گرفت.

به گزارش آستان‌نیوز، مالک رحمتی در بازدید از نمایشگاه بسته‌ها و توانمندی‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در مشهد اظهار کرد: یکی از نقاط ضعف‌ حوزه اقتصاد کشور، همواره این بوده است که نمی‌توانستیم ظرفیت‌ها و استعدادهایمان را به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی معرفی کنیم اما در حال حاضر با این ابتکار، فرصت خوبی به‌دست آمده تا در این خصوص به موفقیت‌هایی برسیم..
 

بستر ارتباط مستقیم با سرمایه‌گذار و تعریف پروژه‌های مشارکتی بین مناطق

وی تصریح کرد: ابتکار برگزاری نمایشگاه در شهرهای مختلف که توسط دبیرخانه مناطق آزاد صورت گرفته، فرصتی را فراهم کرده تا ظرفیت‌های همه این مناطق در کنار هم قرار بگیرد.

رحمتی افزود: همین امر سبب شده علاوه بر معرفی متمرکز این توانمندی‌ها، مدیران مناطق نیز نه تنها به طور مستقیم با سرمایه‌گذاران در ارتباط باشند، بلکه بتوانند با یکدیگر نیز وارد مشارکت و همکاری شوند. رحمتی ادامه داد: حضور متمرکز مدیران مناطق موجب می‌شود سرمایه‌گذار سریع‌تر به نتیجه برسد، مستقیماً با مدیران مناطق وارد مذاکره شده و قرارداد آن‌ها نیز با حضور روسای مناطق نهایی شود.
 

فراهم بودن امکانات و زیرساخت در سرخس
وی بیان کرد: یکی از مناطق ویژه فعال کشور، منطقه ویژه اقتصادی سرخس است که هم تمامی امکانات از جمله آب، برق و گاز در آن تامین شده و هم زیرساخت‌های لازم مانند فرودگاه و راه‌آهن را برای توسعه تعاملات و تبادلات اقتصادی در اختیار سرمایه‌گذاران می‌گذارد.
 

جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در ادامه گفت: وجود شرکای تجاری داخلی و خارجی برای کار اقتصادی و ترانزیت نیز یک مزیت دیگر است که در منطقه سرخس فراهم شده و در حال حاضر علاوه بر فعالان اقتصادی داخلی، همکاری‌هایی با سرمایه‌گذارانی از چین و روسیه نیز شکل گرفته است.
 

تفاهم‌نامه همکاری با منطقه آزاد چابهار
وی به همکاری‌های مشترک داخلی نیز اشاره و اظهار کرد: در فرصت برگزاری این نمایشگاه، تفاهم‌نامه‌هایی در حوزه ترانزیت و لجستیک بین منطقه ویژه اقتصادی سرخس و منطقه آزاد چابهار امضاء شد که این هم‌افزایی بین این مناطق، اتفاق مهمی است و دستاوردهای بسیاری خواهد داشت.
رحمتی ادامه داد: ما در آستان قدس رضوی تلاش می‌کنیم هر آنچه در توان آستان و منطقه ویژه اقتصادی سرخس است، به کار بگیریم تا ضمن معرفی ظرفیت‌ها، سرمایه‌گذاری‌های خوبی برای تقویت آن صورت بگیرد و این منطقه محوری در شمال شرق کشور، اثرگذاری بیشتری در اقتصاد ملی و تبادلات منطقه‌ای داشته باشد.
 

ضرورت تببین ظرفیت‌های مناطق ویژه و آزاد اقتصادی
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، تلاش برای معرفی هر چه بیشتر ظرفیت‌ها و استعدادهای موجود در مناطق ویژه و آزاد اقتصادی را یکی از مصادیق جهاد تبیین برشمرد و گفت: لازم است با مشارکت رسانه‌ها این ظرفیت‌ را به فعالان اقتصادی داخلی و خارجی و عموم مردم معرفی کرد تا قادر باشند برای تأسیس کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی کوچک در این مناطق اقدام کنند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی