پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

سخنران حرم رضوی: 
۱۴۰۲-۰۴-۳۱

عبرت آموزی از تاریخ عاشورا جامعه را به سمت سعادت می برد

سخنران حرم رضوی گفت: عبرت آموزی از تاریخ عاشورا جامعه را به سمت سعادت و رستگاری رهنمون می کند. 

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام سیدحسین حسینی؛ کارشناس دینی و سخنران حرم مطهر رضوی در ویژه برنامه تبلیغی_مذهبی دهه اول محرم که امشب در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با تاکید بر عبرت گرفتن از وقایع عاشورا، بیان کرد: تاریخ عاشورا سراسر عبرت و درس است و عبرت گرفتن از این وقایع جامعه بشری را به سعادت می رساند. 
وی تصریح کرد: افراد زیادی در طول تاریخ بوده اند که در زندگی مسیر درستی را پیمودند ولی به یکباره در اثر وسوسه های شیطان و هوای نفس از صراط مستقیم منحرف شده و دچار هبوط شدند و بر عکس افراد جنایتکاری هم بوده اند که در اثر یک تلنگر و یک اتفاق خوب شخصیت آنها عروج پیدا کرد و سعادتمند شدند.
این کارشناس دینی با اشاره به یک نمونه هبوط و عروج شخصیت در جریان واقعه کربلا، بیان کرد: از جمله کسانی که اهل ارتکاب جنایت بزرگی چون به شهادت رساندن حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نبود، عمر سعد بود. او به خاطر پیروی از هوای نفس و به طمع رسیدن به استانداری مُلک ری دست به چنین جنایت بزرگی زد ولی در آخر به این خواسته خود هم نرسید و تا قیامت مورد لعن و نفرین انس و جن قرار گرفت. 
وی از حُر بن یزید به عنوان کسی که در جریان تاریخ عاشورا عروج شخصیت پیدا کرد، نام برد و بیان کرد: حُر اولین کسی بود که راه را بر سپاه سیدالشهداء(ع) بست ولی به خاطر احترامی که به ساحت مقدس ام الائمه؛ حضرت فاطمه زهرا (س) گذاشت عاقبت بخیر شد و به سعادت رسید.
حجت الاسلام حسینی اظهار کرد: زندگی ما در دنیا یک سفر دریایی از ساحل تولد تا ساحل مرگ است و دنیا دریای عمیقی است که خلق بسیاری را در خود غرق کرده است و باید مراقب باشیم که در این دریای طوفانی غرق نشویم و با تمسک به سیره اهل بیت(ع) و پیروی از دستورات قرآن به ساحل سعادت و رستگاری دست پیدا کنیم.
وی خاطرنشان کرد: شیطان گام به گام ما را به سمت خود می کشاند. شاید عمر سعد در وهله اول هرگز فکر نمی کرد که طمع ملک ری او را تا به شهادت رساندن فرزند رسول خدا(ص) پیش ببرد. در ابتدا با خود گفت که امام را راضی به بیعت با یزید می کنم ولی کم کم دست به این جنایت بزرگ زد. بنابراین یکی از درس های تاریخ عاشورا این است که مراقب فریبکاری شیطان باشیم و هرگز از او پیروی نکنیم.
گفتنی است؛ قرائت زیارت عاشورا و مرثیه سرایی و ذکر مصیبت مداحان و مرثیه سرایان اهل بیت(ع) از دیگر برنامه های این مراسم بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی