پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۴-۳۱

تجمیع حلقه‌های زنجیره ارزش فرش دستباف در شرکت فرش آستان قدس رضوی

رئیس بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی گفت: تجمیع حلقه‌های زنجیره تامین فرش دستباف در یک مجموعه، فرصت کم نظیری است که موید نگاه و باور آستان قدس رضوی به ارزش و اصالت این هنر بومی است که به نوبه خود بستری برای تداوم ارزش آفرینی در این زمینه محسوب می‌شود.

به گزارش آستان نیوز، دکتر مهدی سدیدی در بازدید از مجتمع مرکزی شرکت فرش آستان قدس رضوی، با حضور در سالن‌های قالیبافی و واحد‌های رنگرزی، چله‌دوانی، پرداخت و شست‌وشو، با ویژگی‌ها و توانمندی‌های این مجتمع بیشتر آشنا شد.
وی تجربه، دانش و امکانات گردآمده در شرکت فرش آستان قدس را سرمایه‌ای قابل اعتنا دانست و تصریح کرد: این مزایا می‌تواند به رونق هر چه بیشتر هنر و اقتصاد فرش دستباف در کشور کمک کند.
رئیس بنیاد بهره‌وری موقوفات با اشاره به لزوم حفظ کیفیت در دستبافته‌های منتسب به آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: این دستبافته‌ها سفیر و سخنگویی ماندگار و پردوام از این آستان مقدس هستند که علاوه‌بر حرم مطهر رضوی به خانه‌های شهروندان نیز راه می‌یابند و تا سال‌ها هنر ایرانی را به نمایش خواهند گذاشت.
دکتر سدیدی، اشتغالزایی ایجاد شده در این شرکت را قابل توجه دانست و بر ایجاد تنوع در طرح‌ها و نقشه‌ها و نیز توجه به گسترش بازار داخلی و خارجی تأکید کرد.
 

افزایش تنوع در تولیدات تا توسعه بازار
در این بازدید مدیرعامل شرکت فرش آستان قدس رضوی نیز گفت: این مجموعه ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که می‌توان به تولید متمرکز و یکپارچه، استفاده از رنگزاهای طبیعی، نظارت مستمر، دوری از هرگونه تقلب در بافت و نیز امکان سفارش‌پذیری اشاره کرد.
حمید کارگر همچنین از رویکرد تازه این مجموعه در تنوع بخشیدن به تولیدات، گرایش به توسعه بازار و استفاده از توان دانش‌آموختگان فرش خبر داد.
وی فرش دستباف را منشوری چندوجهی برشمرد و افزود: فرش دستباف از یک‌سو با هنر و فرهنگ ایرانی در ارتباط است و از سوی دیگر در میان صادرات غیرنفتی به ارزآوری شهرت یافته است.
مدیرعامل شرکت فرش آستان قدس رضوی افزود: علاوه‌براین فرش دستباف جنبه اشتغالزایی درخور توجهی دارد.

گفتنی است شرکت فرش آستان قدس رضوی با پیشینه‌ای چهل ساله در تولید فرش دستباف باکیفیت برای اماکن متبرکه، یکی از شرکت‌هایی است که ذیل بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی فعالیت می‌کند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی