پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۵-۰۱

مدرسه تابستانی «عیون تربیت» به کار خود پایان داد

به همت مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد(ص) و همکاری مرکز تخصصی آخوند خراسانی طی مراسمی آئین اختتامیه کارگاه آموزشی مدرسه تابستانی «عیون تربیت» برگزار شد.

حجت الاسلام دکتر سید عباس موسوی در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار آستان‌نیوز، به برگزاری این کارگاه اشاره کرد و گفت: این مدرسه تابستانی در قالب کارگاه تحلیل و نمایه‌سازی تربیتی احادیث بر اساس روایات عیون أخبار الرضا(ع) با نظارت علمی استاد مجتبی الهی خراسانی، استاد هادی حلقه فقه تربیت مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد(ع) از تاریخ ۳ تیر ماه برگزار شد و تا 25 تیرماه ادامه داشت.

دبیر حلقه فقه تربیت مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد(ع) از امتیازات برگزاری این مدرسه را فراگیری روش تحلیل تربیتی احادیث، تسلط بر شبکه مفاهیم و معارف تربیتی، کسب آمادگی جهت تحقیقات حدیثی _ تربیتی، گواهی رسمی حضور در کارگاه، تقدیر در مقدمه محصول نهایی (کتاب عیون تربیت: مفاهیم تربیتی احادیث عیون أخبار الرضا ع) ذکر کرد.

حجت الاسلام موسوی اتمام یا اشتغال به سطح ۴ حوزه و موفقیت در مصاحبه مختصر علمی، شامل قرائت و تحلیل احادیث، آشنایی با اندیشه‌های تربیتی، را از شرایط حضور در این مدرسه تابستانی دانست و گفت: کارگاه تحلیل و نمایه‌سازیِ تربیتی احادیث بر اساس روایات عیون أخبار الرضا(ع) با امتیاز «فراگیری روش تحلیل تربیتی احادیث»، «تسلط بر شبکه مفاهیم و معارف تربیتی» و «کسب آمادگی جهت تحقیقات حدیثی _ تربیتی» برپا شد که محصول نهایی آن کتاب «عیون تربیت: مفاهیم تربیتی احادیث عیون أخبار الرضا (ع)» خواهد بود. 

وی خاطر نشان کرد: در واقع یکی از دستاوردهای برگزاری این کارگاه این است که یک شبکه مفهومی در اختیار طلاب قرار می‌گیرد و به‌صورت شخصی به سراغ روایات رفته و با سرمایه دانشی که پیش‌تر آموخته‌اند، می‌توانند دلالت‌های تربیتی هر روایات را استخراج نمایند و با مفاهیمی که در شبکه موضوعات مفاهیم در دسترس است، مقایسه و کدگذاری کنند.

دبیر حلقه فقه تربیت مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد(ع) ادامه داد: این روش در واقع استمرار سنت کارورزی در فرایند کسب اجتهاد در تاریخ حوزه‌های علمیه است که با کدگذاری پیش‌ می‌رود که شبیه این کدگذاری و نمایه‌زنی‌ها را در عمل سترگ علامه مجلسی مشاهده می‌کنیم. از همین رو سعی کردیم همین روش را با کدگذاری مفهومی تا حدی ترکیب کنیم و فضلا از این طریق در یک دوره فشرده به همراه نظارت مستمر اساتید ناظر این مهارت را به‌خوبی کسب نمایند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی