پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

در دهه اول محرم صورت می گیرد؛
۱۴۰۲-۰۵-۰۲

خدمت‌رسانی شبانه‌روزی دفتر اشیای پیدا شده حرم مطهر رضوی با 9 باجه

به مناسبت دهه اول محرم الحرام، دفتر مرکزی اشیاء پیداشده حرم مطهر رضوی با 9 باجه مختلف به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی صاحبان اشیای گمشده در این آستان مقدس است.

به گزارش آستان نیوز، بخش اشیاء پیداشده حرم مطهر رضوی با توجه به حضور پرشور شیفتگان حضرت ثامن الحجج(ع) در مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) این بارگاه ملکوتی در دهه اول محرم به ویژه در ایام تاسوعا و عاشورا، افزایش دو برابری قفسه‌های نگهداری و طبقه‌بندی اشیاء پیدا شده در دفتر مرکزی خود واقع در ضلع شمال شرقی صحن غدیر را در دستور کار قرار داد.

همچنین این دفتر با ایجاد یک باجه پشتیبان «مدارک» در این دهه در مجموع در قالب 9 باجه؛ «وجوه نقد»، «مدارک(2 باجه پشتیبان)»، «تلفن همراه»، «طلا، ساعت و زیورآلات»، «پوشاک و کفش»، «اقلام متفرقه همچون عینک و چتر»، «ارسال مراسلات» و «پست یافته» آماده خدمت‌رسانی به زائران عزادار حسینی است.

نیروهای این بخش همواره در تلاش هستند تا درصد بالایی از اشیا و وسایل متنوعی که متعلق به زائران و مجاوران است و در گوشه و کنار اماکن متبرکه رضوی از جمله صحن‌ها، رواق‌ها و وضوخانه‌ها جا می‌ماند، به صاحبانشان بازگردانده ‌شود.

وسایل شخصی پیداشده توسط خادمان یا زائران به این دفتر تحویل داده می‌شود. سپس این وسایل توسط کارشناسان بخش نگهداری اشیای پیدا شده بررسی و طبقه‌بندی شده و اطلاعات آن‌ها در سیستم‌های مربوطه ثبت می‌شود.

 

مسیرهای غیرحضوری پیگیری

عموم زائران برای استعلام اشیای گمشده خود علاوه بر مراجعه حضوری به دفتر مرکزی اشیای پیدا شده حرم مطهر رضوی می‌توانند با سامانه اطلاع‌رسانی اشیای پیدا شده با شماره تلفن «32002840-051» تماس بگیرند.

همچنین زائران می‌توانند اشیای گمشده‌شان در اماکن متبرکه رضوی را از طریق ارسال پیامک(به ویژه با ارسال مشخصات و عکس اشیا) به سرشماره اختصاصی بخش اشیای پیدا شده این آستان مقدس به شماره «09905099020» در پیام‌رسان‌های داخلی پیگیری کنند. کارشناسان این بخش نیز در کمترین زمان ممکن پاسخگوی آن‌ها خواهند بود.

شایان ذکر است، به زائران و مجاوران توصیه می‌شود وسایل شخصی به ویژه اشیای ارزشمند خود را قبل از ورود به بارگاه ملکوتی رضوی به دفاتر امانات حرم مطهر تحویل دهند. همچنین از آن‌ها تقاضا می‌شود وسایل پیدا شده را در اسرع وقت به دفتر مرکزی اشیای پیدا شده یا دفاتر امانات نقدی و اشیای ارزشمند حرم مطهر تحویل دهند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی