پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

همایش بزرگ «احلی من العسل» در حرم مطهر رضوی برگزار شد؛
۱۴۰۲-۰۵-۰۲

شور محرمی نوجوانان عاشورایی در حرم امام رضا(ع)

ششمین روز محرم در حرم مطهر رضوی، زیبایی دوچندان داشت، چرا که نوجوانان عاشورایی برپاکننده محفلی پر شور و شعور بودند و به یاد حضرت قاسم، فریاد «احلی من العسل» سر دادند.

به گزارش آستان نیوز، در ششمین روز از ماه محرم، اجتماع بزرگ «احلی من العسل» در حرم مطهر رضوی برگزار شد و صدها نوجوان با سربندهای «یا لثارات الحسین» استقامت و پایداری خود را برای ادامه راه حضرت قاسم نشان دادند. این اجتماع باشکوع در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد و نوجوانان عاشورایی به ندای لبیک «هل من ناصر ینصرنی» امام حسین(ع) پاسخ دادند و به ساحت شهید نوجوانان کربلا نوجوانان ادای احترام کردند.
شاید سن و سالشان هنوز آنقدر نیست که تکیه گاه و پناه دیگران باشند اما حضرت قاسم را الگو و اسوه خود قرار داده‌اند و ایمان دارند که حضورشان در مسیر نهضت عاشورا و زنده نگاه داشتن نام کربلا و امام حسین(ع)، حتما اثرگذار و دلگرم کننده است.
 

شور محرمی نوجوانان عاشورایی در حرم امام رضا(ع)


این همایش، شامل بخش‌های متنوعی بود که اجرای همگی آنها بر عهده خود نوجوانان بود؛ از جمله همخوانی توسط گروه تواشیح «نورالرضا»، اجرای سرود گروه گلدسته های حرم، دکلمه خوانی سید امیرعباس موسوی نوجوان امام رضایی و اجرای برنامه نوحه خوانی و مرثیه سرایی با هنرمندی مداحان نوجوان.
سخنران این محفل باشکوه حجت الاسلام والمسلمین حسین ذاکر بود که برای این نوجوانان عاشورایی، روایتی شنیدنی از کربلا را بازگو کرد. 
اشاره او به داستان عمرو بن جُناده انصاری و حماسه آفرینی او در جریان واقعه عاشورا بود: «عمرو بن جناده نیز مانند قاسم بن الحسن(ع) از جمله شهدای نوجوان است که در روز عاشورا در رکاب سیدالشهدا(ع) دلیرانه جنگید و به شهادت رسید. هیچ کس قاسم بن الحسن(ع) و جُناده را مجبور به شرکت در جنگ و نثار کردن جان خود نکرد، اما آنها با بصیرتی که داشتند قرار گرفتن در رکاب امام زمان را وظیفه خود دانستند و در راه دفاع از امام خود به شهادت رسیدند». 
 

شور محرمی نوجوانان عاشورایی در حرم امام رضا(ع)


او در ادامه، داستان آن روز را به داستان امروز گره زد و ادامه داد: دشمن به دنبال جدا کردن نوجوانان از مکتب سیدالشهدا(ع) بوده و هست و به همین علت است که نوجوانان امروز باید هوشیارتر از همیشه باشند و تحت تاثیر تبلیغات دشمن قرار نگیرند. حجت الاسلام والمسلمین ذاکر ادامه داد: نوجوانان عاشورایی و انقلابی امروز باید به ندای امام زمان خود لبیک گویند و همواره مدافع ولایت باشند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی