پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

 به مناسبت دهه اول ماه محرم الحرام صورت گرفت،
۱۴۰۲-۰۵-۰۳

 سوگواری زائران عرب زبان در حرم امام رضا(ع)

 به مناسبت دهه اول ماه محرم الحرام و ایام شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) جمع کثیری از زائران عرب زبان در رواق دارالمرحمه حرم مطهر رضوی گردهم آمدند و  در سوگ سومین امام شیعیان اشک ماتم ریختند.

به گزارش آستان نیوز، مراسم سوگواری و عزاداری حسینی با حضور جمع کثیری از زائران عرب زبان امام رضا(ع) همراه با سخنرانی، مدیحه سرایی، سینه زنی و قرائت زیارت کبیره و ... در رواق دارالمرحمه بارگاه ملکوتی این امام همام برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالامیر محمدی در این محفل عزا ضمن تسلیت ایام شهادت شهدای کربلا به تبیین جایگاه عظیم شخصیت حضرت مسلم بن عقیل(ع) در پیشگاه اهل بیت(ع) پرداخت و گفت: این حضرت پسر عموی امام حسین(ع) بودند و ویژگی‌ها و سجایای اخلاقی خاصی داشتند و زمانی که آقا اباعبدالله(ع) ایشان را به عنوان نماینده خاص خودشان به کوفه فرستادند.
وی افزود: حضرت مسلم بن عقیل(ع) علاوه بر دارا بودن مقام والای علمی و معرفتی از خصوصیات شجاعت، وفای به عهد و تعهد، بصیرت و درایت نیز برخوردار بودند.
حجت الاسلام عبدالامیر محمدی در خصوص شجاعت حضرت مسلم بن عقیل(ع) گفت: درمورد شجاعت این حضرت این حقیقت وجود دارد که در جنگ صفین، جناح راست لشکر امیرمومنان(ع) را برعهده داشتند.
لازم به ذکر است مراسم عزاداری زائران عرب زبان در دهه اول ماه محرم الحرام  هر روز  بعد از نماز ظهر و عصر در رواق دارالمرحمه حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی