پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۵-۰۳

اجرای برنامه‌های فرهنگی ویژه دهه اول محرم در منطقه ویژه اقتصادی سرخس

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل منطقه ویژه اقتصادی سرخس از اجرای برنامه‌های فرهنگی به مناسبت دهه اول محرم در این منطقه خبر داد و گفت: این مراسم امسال از بیست‌وهشتم تیرماه همزمان با اول محرم آغاز شده است و تا روز هشتم محرم ادامه دارد.

احسان جلایر در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: هر ساله همزمان با شروع ماه محرم الحرام، علاوه‌بر آذین‌بندی و سیاهپوش کردن مسیرهای ورودی سایت منطقه ویژه اقتصای سرخس تا ساختمان اداری، مراسم ویژه‌ای به همین مناسبت برگزار می‌شود.

او افزود: این مراسم با خواندن زیارت عاشورا آغاز می‌شود و با برنامه‌هایی همچون سخنرانی، سینه زنی و مداحی ادامه پیدا می‌کند.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل منطقه ویژه اقتصادی سرخس افزود: علاوه‌براین، موسسه همه ساله در آذین بندی شهرستان سرخس در ایام ماه محرم مشارکت دارد.

او مهم‌ترین هدف برگزاری این دست از مجالس و عزاداری‌ها را افزایش معرفت بین کارکنان و شناخت اهل بیت(ع) عنوان کرد.

جلایر، مخاطبان این مراسم را کارکنان، مدیران و سرمایه‌گذاران واحدهای مستقر در این منطقه دانست و خاطرنشان کرد: حاضران در این برنامه فرهنگی مذهبی با بهره‌گیری از صحبت‌های سخنران برجسته این مراسم آیت‌الله صنایعی، ضمن کسب فیض، با انگیزه بیشتری تلاش خود را برای خدمت‌رسانی بکار می‌گیرند.

او ادامه داد: مدت ده سال است که این مراسم توسط منطقه ویژه اقتصادی سرخس برپا و هزینه‌های برگزاری آن توسط کارکنان منطقه و گاهی هم از سوی موسسه تامین می‌شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی