پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

سخنران حرم رضوی:
۱۴۰۲-۰۵-۰۳

شرکت در عزاداری سیدالشهدا(ع) موجب نورانیت باطن می شود

سخنران حرم مطهر رضوی گفت: شرکت در مجالس عزاداری سیدالشهدا(ع) موجب نورانیت باطن انسان می شود.

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین رضا حاجی ابراهیمی؛ کارشناس دینی و سخنران حرم مطهر رضوی در ویژه برنامه دهه اول ماه محرم که شب گذشته با حضور عزاداران حسینی در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: نخستین جمله زیارت عاشورا «السلام علیک یا ابا عبدالله» است و در این عبارت ما به محضر حضرت سیدالشهدا(ع) با عنوان «ابا عبدالله» یعنی کسی که عبد و بنده خدا بود، سلام می دهیم.

وی تصریح کرد: مقام بندگی و عبودیت یکی از بالاترین مقامات انسانی است به گونه ای که در قرآن کریم هدف از خلقت انس و جن عبودیت خدا معرفی شده است.

این کارشناس دینی افزود: مقام «عبدالله» جایگاه بس رفیعی است که حضرت سیدالشهدا(ع) به آن رسیده بود و هر کس می خواهد به این مقام برسد باید از آن حضرت پیروی کند و در مکتب این امام شهید درس آموزی کند.

 

پیام انبیا و اولیا، دعوت به عبودیت است

وی ابراز کرد: پیام همه انبیاء و اولیاء الهی از ابتدا تا دعوت به عبودیت خدا بوده است. عبودیت و بندگی ما نفع و سودی برای خدا ندارد. بندگی ما تنها یک اثر دارد و آن هم تقرب ما به درگاه الهی است.

سخنران حرم رضوی اظهار کرد:

تقرب و نزدیک شدن به خدا باعث اولین اثرش این است که اوصاف الهی در ما بروز و ظهور کند چرا که شرکت در مجالس امامی که به «اباعبدالله» ملقب است ما را نیز به مقام عبودیت نزدیک می کند.

گفتنی است؛ مرثیه سرایی و ذکر مصیبت مداحان اهل بیت (ع) در سوگ مصیبت سیدالشهدا(ع) از دیگر برنامه های این مراسم بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی