پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۵-۰۴

صرفه‌جویی ۸۰ درصدی در مصرف آب با تجهیز اراضی شرکت کشاورزی رضوی به آبیاری قطره‌ای

​​​​​​​سرپرست شرکت کشاورزی رضوی با اشاره به طرح ۷۷ هکتاری آبیاری تحت فشار در اراضی کشت و صنعت تربت حیدریه گفت: با بهره‌برداری از این طرح، در مصرف آب ۸۰ درصد صرفه‌جویی خواهد شد.

محمدباقر قناد طوسی در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: این اراضی مربوط به باغ پسته و مزارع گندم، جو و ذرت علوفه‌ای است که تا پایان شهریور ماه امسال به سیستم آبیاری تحت فشار قطره‌ای مجهز خواهد شد.
او ادامه داد: این پروژه از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده و در حال حاضر از پیشرفت 40  درصدی برخودار است.
سرپرست شرکت کشاورزی رضوی افزود: تاکنون علاوه‌بر اجرای حدود ۴۰۰۰ متر لوله اصلی آبیاری، کانال کنی نزدیک به ۷۰۰۰ متر از لوله‌های فرعی هم انجام شده است.
او افزایش راندمان آبیاری را یکی دیگر از مزیت‌های اجرای سامانه آبیاری تحت فشار قطره‌ای دانست و گفت: بدین ترتیب آب به طور مستقیم به مصرف درخت و گیاه می‌رسد و از هدررفت آب در سطح اراضی جلوگیری می‌شود.
قناد طوسی ادامه داد: توزیع یکنواخت آب در سطح باغات و اراضی زراعی، استفاده از انواع کود به صورت محلول، کاهش تلفات ناشی از تبخیر و... بخشی دیگر از این مزایای این طرح به شمار می‌رود.
او اعتبار این طرح را حدود ۵۲ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: طرح آبیاری ۷۷ هکتاری کشت و صنعت تربت حیدریه با استفاده از تسهیلات دولتی در حوزه پروژه‌های آبیاری تحت فشار و با سرمایه‌گذاری شرکت کشاورزی رضوی اجرا می‌شود.
قناد طوسی ادامه داد: این شرکت به دلیل خشکسالی‌های اخیر و کاهش قابل توجه منابع آبی در کشور، اجرای طرح‌های آبیاری را در راستای مدیریت مصرف آب در سطح اراضی و باغات خود در دستور کار دارد.
او تاکید کرد: در حال حاضر بیش از 10 هزار هکتار از اراضی این شرکت توسط سیستم‌های آبیاری تحت فشار آبیاری می‌شوند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی