پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

همزمان با دهه ماه محرم الحرام
۱۴۰۲-۰۵-۰۴

نشست تخصصی زائران اردو زبان در حرم رضوی برگزار شد

همزمان با ایام شهادت حضرت سیدالشهدا(ع)  نشست تخصصی زائران اردو زبان با موضوع «تبیین علل و اسباب سقوط اخلاقی و دینی خواص و فراهم  نمودن اسباب  وقوع حادثه کربلا» در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، به مناسبت دهه اول ماه محرم الحرام و ایام شهادت امام حسین(ع) و یاران با وفایشان ویژه برنامه نشست تخصصی اردو زبانان با موضوع «تبیین علل و اسباب سقوط اخلاقی و دینی خواص و فراهم  نمودن اسباب  وقوع حادثه کربلا» با حضور  ۱۲۰ نفر از زائران فرهیخته شیعه و سنی از کشورهای پاکستان و هندوستان در اتاق جلسات فاطمیون در جوار بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) برگزار شد.
 

امام حسین(ع) پرچم و نشانه ایمان مسلمانان

 حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید محمد ذوالفقاری مدیر زائرین غیرایرانی آستان قدس رضوی در این نشست ضمن تسلیت ایام شهادت شهدای کربلا، اظهار کرد: حضرت اباعبدالله حسین(ع) پرچم برافراشته و نشانه ایمان هر مسلمان است.
وی با اشاره به اینکه هیچ کسی نمی‌تواند ادعای مسلمانی کند مگر به وسیله محبت و عشق به حسین(ع)، گفت: از جانب خداوند متعال یک آتشی از غم سیدالشهدا(ع) در دل مومنین روشن شده است که هیچ وقت سرد نمی‌شود این نشانه ایمان و معجزه است.
مدیر زائرین غیرایرانی آستان قدس رضوی با بیان اینکه امام حسین(ع) کشتی نجات و چراغ هدایت است، خاطرنشان کرد: مکتب حسینی نوری است که همه بشریت را به سوی صراط مستقیم هدایت می‌کند.
وی با اشاره به اینکه اجر و مزد گريه برای آن حضرت بسيار عظيم و بزرگ است، افزود: یکی از مهمترین مسائلی که در مورد عزای امام حسین (ع)، توسط ائمه (ع) به شیعیان توصیه شده و برای آن ثواب بسیاری نقل شده است، گریه بر مصائب و غم اباعبدالله (ع) است.
مدیر زائرین غیرایرانی آستان قدس رضوی در ادامه با اشاره به اقدام توهین‌آمیز و بی‌شرمانه هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم در کشور سوئد، گفت: عمل به قرآن و ترویج فرهنگ عاشورا تنها راه مقابله با ترفندهای شیطانی است.
همخوانی آیاتی از کلام الله مجید، پرسش و پاسخ و اهدا بسته‌های متبرک به حاضرین دیگر برنامه‌های اجرا شده در این نشست بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی