پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

همزمان با شب تاسوعای حسینی؛  
۱۴۰۲-۰۵-۰۵

ندای«یاابالفضل» در حرم رضوی طنین انداز شد

همزمان با شب تاسوعای حسینی ندای «یا ابوالفضل» در حرم مطهر رضوی طنین انداز شد و زائران این بارگاه ملکوتی به یاد مظلومیت علمدار باوفای دشت کربلا اشک ماتم ریختند و بر سر و سینه زدند. 

به گزارش آستان نیوز، در غروب غم انگیز هشتمین روز از ماه محرم الحرام و در آستانه شب پر حزن و اندوه تاسوعای حسینی ندای«یا ابوالفضل» در صحن و سرای حریم ملکوتی رضوی طنین انداز شد و عزاداران حسینی در شبی که به نام نامی سقای تشنه لب دشت کربلا حضرت ابوالفضل العباس(ع) نامگذاری شده است با حضور در این حریم نورانی بر  مصیبت عباس بن علی(ع) گریستند. 
در این شب عزا و ماتم زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی هر کدام به زبانی مرثیه خوان مصیبت ماه منیر بنی هاشم(ع) بودند. یکی در گوشه‌ای نشسته و زمزمه«سقای دشت کربلا ابوالفضل» سر داده، یکی آب گوارا به زائران تشنه لب می‌دهد و آن دیگری که دلتنگ حرم با صفای عباس(ع) است به یاد سقای دشت کربلا در حرم امام رضا(ع) سقایی می‌کند و دیگری هم به یاد مادرش ام البنین(س) نوحه سرایی می‌کند و زمزمه «ولدی عباس» بر لب دارد. 
ویژه برنامه شب تاسوعای حسینی در حرم مطهر رضوی بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در صحن پیامبر اعظم(ص) برگزار شد و در این مراسم زائران حرم مطهر رضوی با قرائت زیارت عاشورا با نوای ذاکر آل الله؛ محمد وارسته به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و شهدای کربلا عرض ارادت کرده و بر روان پاک آن شهدای والامقام سلام و درود فرستادند. 
در این مراسم عزاداران حسینی همچنین برای دقایقی میهمان شعرخوانی آئینی شاعر و مدیحه سرای اهل بیت(ع)؛ حسین شیرزاد شدند و سپس پای منبر حرم جرعه نوش معارف اهل بیت(ع) شدند که توسط حجت الاسلام والمسلمین رضا حاجی ابراهیم اجرا شد. 
این کارشناس دینی با اشاره به رشادت‌های حضرت ابوالفضل العباس(ع) در روز عاشورا بیان کرد: شب تاسوعا شب مرثیه حضرت ابوافضل العباس(ع) است که در روایات اسلامی از ایشان با عنوان «باب الحوائج» یاد شده است. 
وی تصریح کرد: آن حضرت تا آخرین قطره خون و حتی در زمانی که دو دست ایشان از تن جدا شده بود از دین اسلام و از امام زمان خود دفاع کرد و در برابر سپاه دشمن فریاد« وَ اللهِ اِنْ قَطَعْتُموا یَمینی، اِنّی اُحامی اَبَداً عَنْ دینی» سر داد. 
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: زندگی انسان در دنیا توام با مشکلات و مصائبی است که انسان با ایمان و توکل به خدا می‌تواند از این مشکلات عبور کند. 
این کارشناس دینی بیان کرد: یکی از راه‌هایی که تحمل مصائب و مشکلات را برای ما آسان می‌کند، مقایسه این مصائب با مصائبی که بر اولیاء الهی است. کسی که چنین دیدگاهی در زندگی داشته باشد، تحمل مشکلات زندگی برای او آسان تر می‌شود. 
گفتنی است؛ مرثیه‌سرایی و ذکر مصیبت آل‌الله توسط مرثیه‌سرایان اهل بیت(ع)؛ احد سبزی و امیر عارف در رثای علمدار دشت کربلا از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی