پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۵-۰۵

اندوه بی پایان بارگاه منور رضوی در روز تاسوعای حسینی

حرم مطهر رضوی در روز تاسوعای حسینی به یاد سقای تشنه لب دشت کربلای غرق در اندوه و ماتم بود. 

به گزارش آستان نیوز، باز هم تاسوعایی دیگر از راه رسید و دل‌های عزاداران به یاد علمدار با وفای دشت کربلا غرق در عزا و ماتم شد. آری تاسوعا روز پایمردی و وفاداری و روز دلدادگی و ادب علمدار سپاه حسین(ع) و روز عباس(ع) است و در این روز علم‌های عزا به یاد علمدار با وفای دشت کربلا در خیابان‌های شهر بهشت برافراشته شد. 

در روز تاسوعای حسینی که «یوم العباس» نام گرفته خیابان‌های شهر بهشت پر شده بود از عطر گل یاس و خیل عزاداران حضرت عباس(ع) در حالی که ندای«یا ابالفضل»، «یا حسین» و «لبیک یا حسین» بر لب داشتند راهی صحن و سرای حرم مطهر رضوی شدند.

این عزاداران در هنگام ورود به حرم مطهر رضوی در حالی که فریاد «سقای حسین میر علمدار نیامد» و «عَلیَ العَباس واوِیلا» سر داده بودند، فرارسیدن تاسوعای حسینی را به محضر ولی نعمت‌شان حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) تسلیت گفتند و به یاد سقای تشنه لب دشت کربلا اشک ماتم ریختند و عزاداری کردند. 

در روز تاسوعای حسینی رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی این بار میزبان قدم‌های خسته عزاداران و سینه زنان حضرت ابوالفضل(ع) بود و این مراسم از ساعت 9:30 صبح با شعرخوانی شاعر آئینی اهل بیت(ع)؛ علیرضا خاکساری که اشعاری در بیان فضایل و مناقب علمدار رشید سپاه حسین(ع)؛ حضرت ابالفضل العباس(ع) را قرائت کرد، آغاز شد. 

شور حسینی در بارگاه رضوی

در این مراسم زائران حرم مطهر رضوی در حالی که شور حسینی در سر داشتند با زمزمه زیارت عاشورا که با نوای ذاکر اهل بیت(ع)، رضا عرفانیان قرائت شد، به ساحت مقدس و نورانی سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران و اصحاب ایشان به ویژه حضرت اباالفضل العباس(ع) ادای احترام کردند و به روان پاک آن بزرگ مردان سلام و درود فرستادند. 

مرثیه‌سرایی و مداحی در ذکر مصیبت آل الله با نوای گرم مرثیه‌سرایان و ذاکران اهل بیت(ع)، امیر عارف و امیر کردی و اجرای برنامه عزاداری و سینه زنی با نوای رضا آتشبار از دیگر برنامه‌های روز تاسوعای حسینی در حرم مطهر رضوی بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی