پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۵-۰۶

آیین خطبه‌خوانی شب عاشورا در حرم مطهر رضوی برگزار شد

همزمان با غروب نهم ماه محرم، آیین سنتی خطبه‌ خوانی شب عاشورا در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، در شب عاشورای حسینی، آیین سنتی و کهن خطبه‌خوانی با حضور تولیت آستان قدس رضوی و جمع کثیری از زائران و مجاوران و همچنین خادمان بارگاه منور رضوی در حرم مطهر ثامن الحجج(ع) حضرت امام رضا(ع) برگزار شد.

در این مراسم خادمان بارگاه رضوی با در دست داشتن لاله های شمع، گرداگرد صحن پیامبر اعظم(ص) حضور داشتند و به خطبه خوانی شب عاشورا گوش فرا دادند. 

در این مراسم با سابقه ۳۰۰ ساله که به صورت زنده از برخی شبکه های سیما و شبکه های مجازی پخش شد، خطبه شب عاشورا قرائت شد و ذاکران اهل بیت به مرثیه خوانی پرداختند و در انتها ندای لبیک یا حسین(ع) خادمان رضوی در عهد و پیمان بستن با سرور و سالار شهیدان به گوش رسید.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به هجمه دشمنان اسلام به این دین انسان ساز در قالب قرآن سوزی، گفت: امروز یزیدیان زمان قرآن را می‌سوزانند چنانکه در عاشورا نیز سپاهیان یزید با شهادت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش در حقیقت قرآن را آتش زدند.

وی ادامه داد: علت مقابله دشمنان با قرآن این است که این کتاب الهی، حسین(ع)، انسان و خلیفه الله تربیت می‌کند، سعادت دنیا و آخرت نیز در قرار گرفتن در سفینه حسینی است.

وی اظهار کرد: در عصر عاشورا به ظاهر خیمه‌ها را آتش زدند اما در اصل آتش به حقیقت قرآن افتاد، چون حسین(ع) تربیت شده قرآن و قرآن ناطق است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی