پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۵-۰۵

حرم مطهر رضوی سوگوار عاشورای حسینی شد

همزمان با فرا رسیدن شب عاشورای حسینی زائران حرم مطهر رضوی با حضور در این بارگاه نورانی بر مصیبت سیدالشهدا(ع) و یاران با وفای آن حضرت اشک ماتم ریختند و عزاداری کردند. 

به گزارش آستان نیوز، حرم مطهر رضوی در شب عاشورای حسینی مملو از زائرانی بود که به یاد مظلومیت سید و سالار شهیدان؛ حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و دیگر شهدای کربلا اقامه عزا کردند. 
ویژه برنامه عزاداری شب عاشورا ساعت 21:30 با قرائت دعای کمیل با نوای حجت الاسلام فیروزی نیا در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم رضوی آغاز شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین رضا حاجی ابراهیم در این مراسم گفت: یگانه راه رسیدن به سعادت دنیا و آخرت بندگی و عبودیت خدا و سرنهادن بر آستان او است. 
 

بندگی خداوند، رمز نورانیت باطن

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) بیان کرد: طبق این حدیث نورانی کسی که می خواهد به نورانیت باطن دست پیدا کند باید در درجه اول بندگی و عبودیت خدا را انجام دهد، سپس به دانسته های پیشین خود و علمی که دارد عمل کند و همچنین از خداوند طلب فهمیدن کند. 
سخنران حرم رضوی افزود: کسی که به علم خود عمل نمی کند مانند این است که اصلا علمی ندارد. بنابراین انسان باید به علمی که دارد عمل کند تا به سعادت برسد. 
وی عنوان کرد: دانستن مقدمه ای برای فهمیدن و تَفقُّه است. سه نفر در کربلا بودند که اصلا مسلمان نبودند ولی در کنار امام حسین(ع) به سعادت رسیدند. که این سه نفر عبارت بودند از وهب، مادر وهب و همسر وهب که در مَعیَّت امام حسین(ع) و فهم سخن ایشان به سعادت ابدی دست پیدا کردند. 
گفتنی است؛ روضه خوانی و ذکر مصیبت جانسوز کربلا با نوای گرم امیر عارف از دیگر برنامه های شب عاشورا در حرم مطهر رضوی بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی