پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی: 
۱۴۰۲-۰۵-۰۵

بینش ژرف و ایمان استوار از مهمترین ویژگی های حضرت ابوالفضل(ع) است

خطیب حرم مطهر رضوی گفت: بینش ژرف و ایمان استوار و راسخ از مهمترین ویژگی های حضرت ابوالفضل العباس(ع) است.  

به گزارش استان نیوز، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در ویژه برنامه روز تاسوعای حسینی که ظهر امروز با حضور خیل عزادارن در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به نامگذاری روز نهم عاشورا به نام حضرت ابوالفضل العباس(ع) بیان کرد: همه ما به ساحت حضرت ابوالفضل(ع) ارادت داریم و به ایشان عشق می‌ورزیم اما این محبت و دوست داشتن زمانی ارزش پیدا می‌کند که ایشان را در زندگی مقتدای خود قرار ‌دهیم. 
وی تصریح کرد: در مورد شخصیت والای حضرت ابوالفضل(ع) سخن‌های بسیاری گفته شده اما آنچه که از زبان امام معصوم درباره ایشان نقل شده، جایگاه آن حضرت را به درستی و به طور واضح مشخص می‌کند.  
امام جمعه مشهد با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع)؛ «كانَ عَمُّنَا العَبّاسُ بنُ عَلِيٍّ نافِذَ البَصيرَةِ صُلبَ الإيمانِ جاهَدَ مَعَ أبي عَبدِاللّه ِ و أبلى بَلاءً حَسَنا و مَضى شَهيدَا» بیان کرد: در این حدیث نورانی از حضرت ابوالفضل(ع) به عنوان شخصی که دارای بینشی ژرف و ایمانی استوار که در کنار امام زمان خود یعنی امام حسين(ع) جهاد كرد، نیک آزمايش داد و به شهادت رسيد، یاد  شده است. 
وی ابراز کرد: بینش ژرف و صلابت در ایمان باعث شد که حضرت ابوالفضل(ع) تا آخرین نفس از امام زمان خود دفاع کند وگرنه خیلی از افراد سپاه عمر سعد جزو کسانی بودند که در رکاب رسول خدا(ص) و امیرالمومنین(ع) جنگیده بودند ولی در جریان واقعه عاشورا به خاطر عدم صلابت در ایمان مقابل امام زمان خود ایستادند و ایشان را مظلومانه به شهادت رساندند. 
عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: ما هم اگر حضرت ابوالفضل(ع) را مقتدای خود قرار داده‌ایم باید در ایمان و اعتقاد خود ثابت قدم باشیم. 
آیت‌الله علم الهدی افزود: حضرت ابوالفضل(ع) با تکیه بر همین دو شاخصه مهم اخلاقی یعنی« نافِذَ البَصيرَه» و «صُلبَ الإيمان» در سخت‌ترین آزمون‌هایی که در رزو عاشورا برای ایشان پیش آمد، نیکوترین و زیباترین رفتار را در دفاع از سیدالشهدا(ع) به نمایش گذاشت.
وی بیان کرد: حضرت ابوالفضل(ع) با آگاهی و خواست خود به همه مقام‌ها و موقعیت‌های دنیایی پشت کرد و سعادت ابدی را به جای خوشی‌های زودگذر دنیایی برای خود برگزید و به سعادت بزرگی دست پیدا کرد چرا که در سخت‌ترین شرایط با ایمانی راسخ در مسیر ایستاد. 
گفتنی است؛ مقتل‌خوانی و روایت رشادت‌های حضرت ابوالفضل(ع) در روز عاشورا و چگونگی به شهادت رسیدن ایشان، توسط آیت‌الله علم الهدی از دیگر برنامه‌های روز تاسوعای حسینی در حرم مطهر رضوی بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی