پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۵-۰۶

تبلور قرآن و عترت در شب عاشورای قم

خادمیاران و یاوران رضوی برای ترویج قرآن کریم درپویش "من قرآن را دوست دارم" شرکت کردند.

به گزارش آستان نیوز از قم در پی هتک حرمت قرآن کریم و لبیک به پیام مقام معظم رهبری حفظه الله در محکومیت اهانت به ساحت قدسی قرآن، کانون قرآن خدمت رضوی استان قم با دعوت از خادمیاران و یاوران رضوی به همراه خانواده های خود و با حضور فعالان و قاریان قرآن، ضمن برگزاری عزای حسینی علیه السلام در شب عاشورا، محفل انس با قرآن را در کنار مرقد مطهر امام زاده شاه سیدعلی با اجرای پویش «من قرآن را دوست دارم» را برپا کرد.

تلاوت مجلسی علی‌اصغر شعاعی، قاری بین‌المللی کشور و صاحب رتبه برتر اولین دوره جایزه بین‌المللی قرآنی رضوان در این محفل پرشکوه طنین انداز شد.

در ادامه ابوالفضل بهرام‌پور مدرس روش ترجمه و تفسیر ، به تفسیر آیاتی از کلام الله مجید و عظمت قرآن پرداخت و گفت: قرآن سوزی؛ روش دشمنان و صهیونیست ها برای جلوگیری از گسترش دین مبین اسلام است.

ایشان در ترجمه این آیه اظهار داشت: يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ. مى‏ خواهند نور خدا را خاموش كنند در حالی که خداوند نور خود را کامل گردانیده است و به رغم دشمنی کافران روز به روز اسلام و قرآن در جهان گسترش می‌یابد.

این مراسم همراه با عزاداری شب عاشورا با همخوانی سوره فجر و مسد، قرائت صلوات خاصه توسط خادمیار رضوی سلیمان‌نسب و اهداء نبات متبرک آستان قدس رضوی و پخش بروشور طرح ملی "من قرآن را دوست دارم" اجرا گردید.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی