پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

رئیس مرکز آموزش های آزاد موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)؛
۱۴۰۲-۰۴-۱۱

طرح ولایت عصاره هفتاد سال مجاهدت علمی علامه مصباح یزدی است

رئیس مرکز آموزش های آزاد موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: طرح ولایت عصاره هفتاد سال مجاهدت و تلاش علمی علامه مصباح یزدی است. 

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام و المسلمین قاسم شبان نیا رئیس مرکز آموزش های آزاد موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) در آئین افتتاحیه هشتمین دوره اندیشه های بنیادین اسلام؛«طرح ولایت» گفت:  طرح ولایت عصاره هفتاد سال مجاهدت علمی علامه مصباح یزدی است که در قالب یک دوره آموزشی فشرده به مخاطبان آموزش داده می شود. 
وی با اشاره به شبهه پراکنی دشمن در فضای جامعه دینی بیان کرد: از جمله کاربردهای طرح ولایت توانمند کردن مخاطبان در زمینه پاسخ به شبهات دینی است. 
حجت الاسلام شبان‌نیا ، عنوان کرد: در این طرح مباحث اعتقادی و مبانی اندیشه اسلامی با یک نگاه منظومه‌ای به طلاب آموزش داده می شود و طرح ولایت همچنین راه درست اندیشیدن را به مخاطبان می آموزد. 
رئیس مرکز آموزش‌های آزاد مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اضافه کرد: یکی از مهمترین ویژگی های طرح ولایت این است که این طرح همواره مورد عنایت رهبر انقلاب بوده است و ایشان حتی گاهی در مورد مسائل اجرایی طرح نیز ورود پیدا می کنند. 
وی ابراز کرد: دومین ویژگی طرح ولایت این است که بر اساس تفکرات علامه مصباح یزدی که رهبر انقلاب از ایشان به عنوان «استاد فکر» نام برده اند، پایه گذاری شده است.
رئیس مرکز آموزش های آزاد موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: در طرح ولایت علاوه بر عقلانیت نشاط معنوی و شور انقلابی هم باید وجود داشته باشد و اگر این طرح اجرا شود ولی این دو عنصر مهم یعنی نشاط معنوی و شور انقلابی در آن جولان پیدا نکند، ما در اجرای طرح موفق نبوده ایم. 
گفتنی است؛ دوره آموزشی مبانی اندیشه اسلامی؛«طرح ولایت» از تابستان سال ۷۵ توسط آیت الله مصباح یزدی شروع به کار کرد و این طرح از سال ۹۵ برای طلاب به صورت ویژه در مشهد مقدس اجرا می شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی