پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

معاون تهذیب حوزه های علمیه:
۱۴۰۲-۰۴-۰۴

طرح ولایت باید به یک جریان اجتماعی تبدیل شود 

معاون تذهیب حوزه های علمیه گفت: طرح ولایت باید به یک جریان اجتماعی اثر گذار و گسترده تبدیل شود. 

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین محمد عالم‌زاده در مراسم افتتاحیه هشتمین دوره طرح ولایت که صبح امروز در محل تالار قدس کتابخانه مرکزی استان قدس رضوی برگزار شد، گفت: طرح ملی ولایت باعث پدید آمدن باورهای اعتقادی عمیق در مخاطب می‌شود و این باورها باید در زندگی فردی و اجتماعی مخاطب نیز نمود پیدا کند. 
وی تصریح کرد: در فرهنگ اسلامی باور باید به عمل گره بخورد و آرمان به قیام منتهی شود و مخاطبان طرح ولایت نیز باید آموزه‌های خود را در سبک زندگی فردی و اجتماعی خود پیاده کنند و این طرح در واقع باید به یک حرکت اجتماعی تبدیل شود. 
معاون تهذیب حوزه های علمیه افزود: در طرح ملی ولایت طلاب طی یک دوره چهل روزه در جوار آستان مقدس رضوی با  اندیشه‌های بنیادین دین مبین اسلام آشنا می‌شوند و امیدواریم که این خدمت ارزشمند در حوزه‌های علمیه همچنان تداوم داشته باشد. 
وی ابراز کرد: در فرهنگ اسلامی تربیت معرفت بنیان است و در واقع تربیت کامل و درست یک انسان مومن و مسلمان باید بر پایه معرفت‌های متقن شکل بگیرد چرا که باور متقن و شناخت درست از آموزه‌های دین و از لازمه های ایمان است. 
وی ادامه داد: اگر شناخت و معرفت درست نباشد تربیت نقش برآب می‌شود و هیچ اثری ندارد. اجرای طرح ولایت نیز در راستای معرفت افزایی طلبه‌های جوان و اشاعه آن در جامعه اجرای می‌شود.  
عالم‌زاده اظهار کرد: معرفتِ درست تبعا نیازمند یک نظام اندیشه‌ای درست است و آیت الله مصباح یزدی که پایه‌گذار طرح ولایت بودند، دو اثر ارزشمند در این زمینه دارند، یک مجموعه ده جلدی منظومه اسلامی و دیگری مجموعه شش جلدی طرح ولایت که شامل یک نظام فکری منظم و در برگیرنده اندیشه های بنیادین معرفتی است. 
وی اضافه کرد: معاونت تهذیب به موضوع اجرای طرح ولایت اهتمام ویژه‌ای دارد و در سه سال اخیر یک سوم هزینه‌های این معاونت به اجرای طرح ولایت اختصاص یافته است که این امر نشان دهنده اهمیت بالای طرح و اعتقادی که به این حرکت ارزشمند داریم، است. 
حجت الاسلام عالم‌زاده با اشاره به ضرورت توسعه اطرح ولایت اظهار کرد: این طرح باید در مسیر نیرو پروری برود و افرادی بیایند اینجا با معارف دینی بیاموزند و مبانی معرفتی آشنا شوند و سپس در آینده خودشان  مبانی طرح را تدریس کند. در این صورت طرح ولایت گسترش پیدا می‌کند و تعداد بیشتری از افراد از آموز‌های این دوره بهره‌مند می‌شوند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی