پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

 حجت‌الاسلام مصباح یزدی مطرح کرد؛ 
۱۴۰۲-۰۴-۰۴

اجرای طرح ولایت، راهکاری برای مبارزه با شبهه پراکنی دشمن 

حجت الاسلام والمسلمین مصباح یزدی گفت: اجرای طرح ولایت راهکاری برای مبارزه با شبهه پراکنی دشمن است.

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین علی مصباح یزدی فرزند محمدتقی مصباح یزدی در آئین افتتاحیه هشتمین دوره طرح ولایت گفت: یکی از مهمترین وظایف طلاب آشنایی با شرایط زمان و تشخیص وظیفه خود با توجه به این شرایط است. 
وی تصریح کرد: یک طلبه جوان باید بعد از شناخت پیدا کردن نسبت به مسائل روز و پی بردن به مسائل و مشکلات زمان تلاش برای حل این مشکلات را محور فعالیت های خود قرار دهد. 
حجت الاسلام مصباح یزدی افزود: کار اصلی یک طلبه تعلیم دادن دین است. ما باید در ابتدا دین را به درستی یاد بگیرم، به آن عمل کنیم و سپس آن را به دیگران آموزش دهیم. 
وی با بیان اینکه یادگیری مقدمه عمل کردن است، اظهار کرد: دین بخش ها و علوم مختلفی دارد که در طول زمان پیشرفت می کند. بنابراین یادگیری کل دین ممکن است در زمان ما کار بسیار دشواری باشد و هر طلبه باید در زمینه ای خاص از مباحث فقهی و عقیدتی تخصص پیدا کند. 
این عالم دینی ابراز کرد: با پیروزی جمهوری اسلامی و شکل گیری نظام دینی مردم توقع دارند، ابعاد مختلف اسلام در جامعه عملیاتی شود و طلاب حوزه علمیه باید بتوانند به وظیه خود در این زمینه به درستی عمل کنند.
وی بیان کرد: یک وقت اوضاع جامعه عادی است و هر کس به کار خودش مشغول است ولی در شرایط اضطراری مثلا هنگام وقوع جنگ همه باید در جهت دفع خطر دشمن تلاش کنند. حجت الاسلام مصباح یزدی خاطرنشان کرد: امروز در جامعه اسلامی با سیل شبهات دینی مواجه هستیم. اگر یک روز شبهات متوجه جوانان بود، امروز نوجوانان ما در معرض این شبهه پراکنی ها هستند و  حوزه های علمیه نباید نسبت به این موضوع بی تفاوت باشند. 
وی با تاکید بر اینکه اجرای طرح ولایت راهکاری برای مبارزه با شبهه پراکنی دشمن است، اظهار کرد: در این سیل شبهه پراکنی دشمن حتی اگر بتوانیم دست یک جوان و یا نوجوان را بگیریم و او را از خطر غرق شدن در این سیلاب ویرانگر نجات دهیم باز هم کار بزرگی انجام داده ایم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی