پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

سخنران حرم مطهر رضوی:
۱۴۰۲-۰۴-۱۶

غدیر عاملی برای وحدت جامعه اسلامی است

سخنران حرم مطهر رضوی گفت: غدیر عاملی برای وحدت و انسجام جامعه اسلامی زیر پرچم ولایت است. 

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین هادی صاحبقرانی در ویژه برنامه شام عید غدیر که امشب در صحن پیامبر اعظم (ص) برگزار شد، با بیان اینکه غدیر عامل وحدت بخش جامعه اسلامی است، اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) با انتخاب امیرالمومنین(ع) به عنوان جانشین پس از خود زمینه انسجام امت اسلامی زیر پرچم ولایت و امامت را فراهم کرد.
وی افزود: جانشین رسول خدا(ص) کسی است که عصمت دارد و با تمام قوایی که ایشان امت اسلامی را اداره و هدایت می کرد، او نیز امت را به صراط مستقیم هدایت می کند و امور مسلمین را پیش می برد. 
این کارشناس دینی ابراز کرد: عمل به دستورات دینی اعم از نماز، روزه، زکات، حج و ... همه تحت ولایت امام معصوم از ما پذیرفته می شود و اگر همه این اعمال را انجام دهیم ولی ولایت را قبول نداشته باشیم این اعمال از ما پذیرفته نمی شود. 
وی تصریح کرد: امام عامل هدایت امت اسلامی است چرا که او در سخت ترین شرایط مراقب امت است و آنها را هدایت و رهبری می کند .
حجت الاسلام صاحبقرانی با تاکید بر اینکه امت هم باید گامی به سوی امام بردارند، اظهار کرد: امت اسلامی باید به جایگاه امام توجه داشته باشد و در جایی که ایشان دستور می دهند بدون چون و چرا پیروی کنند تا به سعادت دنیا و آخرت برسند. 
وی عنوان کرد: وقتی حکومت اسلامی مستقر شد مردم باید به امام خود اقتدا کنند و امام محور حرکت اجتماع می شود بنابراین امت اسلامی باید حول محور امام با هم متحد باشند. 
این کارشناس مذهبی با اشاره به فرازهایی از زیارت جامعه کبیره بیان کرد: در این زیارت نامه جایگاه امام معصوم به خوبی تبیین شده است. از جمله اینکه امام واسطه فیض الهی در جهان است. 
وی اضافه کرد: در این زیارت نامه همچنین آمده است که هر کاری در جهان بخواهد انجام شود به اذن امام انجام می شود و به واسطه امام است که نظام هستی پابرجاست. 
این مدرس حوزه اظهار کرد: در روایات اسلامی از امام به عنوان پدری دلسوز و مهربان یاد شده است بنابراین اگر خطا و اشتباهی داریم باید به امام پناه ببریم و هرگز از مسیر ولایت که در واقع همان صراط مستقیم است، منحرف نشویم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی